13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Robbievz

iCloud foto's direct naar externe schijf downloaden

Dag allemaal,

Op dit moment heb ik 160gb aan foto’s in iCloud staan. Op mijn MacBook heb ik de instelling ‘optimaliseer Mac-opslag’ aanstaan, waardoor ik geen goede kwaliteit versies op mijn laptop heb staan, maar alleen in iCloud.

Nu wil ik voor de zekerheid alle foto’s downloaden en deze op een externe harde schijf zetten. Het probleem is echter dat er niet genoeg ruimte op mijn laptop beschikbaar is om al die foto’s te kunnen downloaden.

Is er een manier waarmee je alle foto’s en video’s van iCloud direct kan downloaden naar een externe harde schijf, zonder dat deze eerst op de laptop terecht komen?

Met vriendelijke groeten,

Robbie

Bijdrager
    ikkezelluf

Is dit niet een kwestie van een externe harddisk aansluiten op je Macbook en dan vanaf iCloud daar naar toe kopieëren…….

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij niet.

Je zou een FTP app zoals Transmit kunnen gebruiken op iOS maar dan kom je wel in de iCloud Drive folder maar niet in dat gedeelte waar Foto’s zijn rotzooi opslaat.

Bijdrager
    BartjeGossen

Wat gebeurt er als je optimaliseer opslag uitzet? Ala dan de bibliotheek weer vol gaat lopen, zou je de bibliotheek op de externe schijf kunnen zetten en ‘m daar vol laten lopen.

Bijdrager
    pruus

Je kunt in PHOTO alle foto’s markeren, vervolgens kies je exporteren. Kies voor ‘originele’ bestanden. Dan krijg je de bewerkingen niet mee. En wijs als plek waar je ze neer gaat zetten de externe schijf aan. Dan wordt alles gekopieerd. Let er wel op dat je de computer niet op sluimerstand zet, heb ik een keer gehad, en kon alles opnieuw starten. Met zoveel GB bij jou, gaat het wel eventjes duren. Want data moet van iCloud naar schijf gekopieerd worden. Ik hoop dat je een snelle en betrouwbare internetwinkel hebt. Succes.

Bijdrager
    Robbievz

Thanks voor de tips, ik zal het vanavond even uitproberen!

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik zou een tweede Photo-bieb aanmaken, door Photos met Alt ingedrukt op te starten. Die tweede bieb maak je dan gewoon op je externe schijf. Zo doe ik dat ook, idem in iTunes, daar heb ik ook 4 biebs (1x DJ, 1x 24-bit, 1x Nas, 1x test)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  aartjan.nl/blog.

Bijdrager
    Robbievz
    aartjan op 05 november 2016

Ik zou een tweede Photo-bieb aanmaken, door Photos met Alt ingedrukt op te starten. Die tweede bieb maak je dan gewoon op je externe schijf. Zo doe ik dat ook, idem in iTunes, daar heb ik ook 4 biebs (1x DJ, 1x 24-bit, 1x Nas, 1x test)

Ik dacht overigens dat het andersom was: de high res staat op je laptop, de low res op iCloud. Lijkt mij ook veel logischer. Of ben ik nou gek?

Ook een optie, zal ik ook proberen.

Maar nee, de highres staat op iCloud, om ruimte te besparen op de laptop.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ja zag het net, inderdaad, mooie optie wel

Bijdrager
    Spinozo

Via de website iCloud.com kun je ze ook allemaal selecteren en naar een willekeurige locatie downloaden

Bijdrager
    mrlli

Hi,

iemand enig idee hoe ik de foto’s bij het exporteren wel de juiste aanmaakdatum mee kan geven?
    Exporteren als originelen in Foto’s doesn’t do the tric, ik krijg bij nagenoeg alle foto’s een datum van een paar maanden geleden mee als aanmaakdatum. Niet de datum die in iCloud te zien is onder Info. m.a.w.: in iCloud alles check, eenmaal geëxporteerd onjuist.
    Geldt voor zowel exporteren naar NAS als naar bureaublad (Mac).
    Identiek probleem rechtstreeks via iCloud.com exporteren

Hullepie hullepie

Bijdrager
    Ome Kor

Geen idee hoe dat met iCloud moet, dat heb ik ook niet. Ik haal mijn foto’s van mijn iPhone af door het aan te sluiten aan mijn Mac (met een snoertje). Vervolgens start ik het programma Fotolader en die haalt de foto’s en filmpjes eraf. De foto’s hebben dan de datum en tijd van waneer ze gemaakt zijn.

Bijdrager
    mrlli

Volgens mij gaat dit wel goedkomen, alleen wordt er nog steeds hard gewerkt om de foto’s uit de icloud op de iphone te downloaden (als originelen). Om ze daarna via Fotolader naar de Mac te halen.

En dat duurt dus nu al 4 dagen:|

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.