9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

iCloud foto/foto stream…verwarring

in mijn foto’s app staan foto’s van mijn vrouw en van mij,deze staan op alle devices,soms is dat leuk en handig maar soms ook echt niet,ik trek voor het werk ook veel foto’s en het is echt slordig dat er zulke foto’s tussen staan,is hier iets aan te doen?

Bijdrager
    tarun

Jullie gebruiken samen hetzelfde AppleId. Daardoor komen alle foto’s bij elkaar te staan. Als je dat niet wilt moet je ieder een eigen AppleId gebruiken. Een gezin starten in iCloud en foto’s delen via iCloud. Dan kan je beslissen wie wat ziet.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Maar op de Apple Tv zie ik dan nog al die troep ?

Bijdrager
    tarun

Je zal moeten kiezen wie het huidige AppleId behoudt. Op je Apple TV kies je het AppleId dat het “schoonst” is. Mooier kan het niet worden. Als je de foto’s niet opruimt blijft het een rommeltje. Zo werkt dat nou eenmaal.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Thx,maar het is dus niet zo dat je op de iPhone kan instellen dat hij niet elke foto naar de cloud moet sturen?

Bijdrager
    tarun

Nee. Fotostream is alles of niks.

Bijdrager
    Mrwhoopie

ok dat is duidelijk,maar als ik foto’s verwijder op iPhone staan ze nog steeds in de cloud,als ik in de cloud wil opruimen moet ik inloggen op iCloud en ze daar ook nog eens verwijderen…echter,blijven ze dan wel op de iMac staan?

Bijdrager
    tarun

Die foto’s in Fotostream kan je ook verwijderen op je iPhone. Zoek daarvoor naar een album met de naam Fotostream. Dat staat inderdaad los van foto’s in je bibliotheek.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Bedankt,in de tijd van Mobileme had ik het precies beter onder controle.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.