13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Free_ltd

iCloud-fotobibliotheek

Hey,

Kan hier niet direct een goed antwoord vinden, maar ik heb een probleempje. Ben toch nog overstag gegaan om de foto-app te gaan gebruiken. Gebruikte het nu nog als op windows in mappen en submappen. Dus dus mappen en albums in de app.

Ik ben nog niet helemaal rond, omdat het niet zo heel simpel is. Zeker niet als er evenementen waren met meerdere shooters en iemand zijn datum niet goed had staan.

Maar hetgeen ik al gedaan heb op de mac, daar heb ik ondertussen hier en daar ook wat aanpassingen in aangebracht. Bijvoorbeeld waren er 3 foto’s die achteraan stonden met een datum van 2029. Dit heb ik naar het juiste jaartal veranderd en op de mac gaat hij die dan goed zetten bij ‘alle foto’s’. Maar in op iCloud doet hij dat dus niet, met gevolg dat op mijn iPad en iPhone dit ook niet goed staat.

Een ander voorbeeld is dat ik al albums heb gemaakt, maar dat die niet in de cloud aangepast worden.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En kan er iets geforceerd worden? Want ik zie nooit wanneer hij echt aan het uploaden of downloaden is. En ik ga er vanuit dat als de bibliotheek in orde is, dat daarna altijd alles direct wordt aangepast.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat komt volgens mij omdat alle bewerkingen op foto’s lokaal opgeslagen worden. Alleen originelen worden gesynchroniseerd.

Hoe je dat kan veranderen weet ik niet. Mogelijk iemand anders die het trucje kent.

Bijdrager
    Free_ltd

Oei, als dat zo is, lijkt me dat toch niet handig.

Denk toch dat de app nog heel wat verfijnd moet gaan worden. Want ben toch al zaken tegen gekomen die wat onlogisch lijken.

Dus zit ik met een probleem. Want als ik nu mijn geboortefoto’s neem en ik scan die vandaag in, dan staan ze op datum van vandaag. Ik kan dat dan aanpassen waardoor die op de iMac op de juiste datum komen te staan, maar zullen die op de andere iDevices nooit op de goede plaats staan. Serieuze tekortkoming. Zo perfect is die foto-app dan toch niet. Ik ga haast al mijn mappenstructuur missen :-P

Bijdrager
    tarun

De iCloud fotobibliotheek werkt 1:1 samen met de applicatie Foto’s Dat is inclusief bewerkingen. Ik lees dat jij werkt met losse mappen (in de Finder?) Dat zal niet synchroniseren met iCloud.

Bijdrager
    Free_ltd

Ik had dit in losse mappen staan, omdat dit zo is over gezet van mijn windows-pc voorheen. Nu ben ik vorige week begonnen met deze foto’s te importeren en dan in albums in te delen. Maar die albums heb ik ook nog in mappen staan in de app. Je kan daar kiezen voor map of album. En dus heb ik een map met ‘vakanties’ en dan submappen met ‘zomervakanties’, ‘wintervakanties’, … . en daar dan per vakantie een album. Tot daar geen problemen.

Het gaat er eigenlijk om dat ik de datum van enkele foto’s veranderd heb, en dat hij dit dan enkel op de iMac toepast, maar niet in iCloud. Foto’s die ik dit weekend heb gemaakt, zijn er ook gewoon bij gekomen.

En eens al mijn foto’s der goed in staan en er geen probs zijn, dan pas smijt ik de foto’s uit de mappen in finder:-D

Bijdrager
    Free_ltd

Ben thuis nog eens achter de iMac gaan zitten en het ziet er naar uit dat de mac niet helemaal goed synct met iCloud. Icloud, Ipad, en iPhones hebben identiek hetzelfde. De iMac wijkt af. Dus upload niet goed via cloud en downloaden blijkbaar ook niet.

Eens zien of herstarten helpt. Want vind nergens de functie om manueel te syncen.

Bijdrager
    SunKeeper

Sync staat altijd aan.

Zie voorkeuren, daar kun je het onderbreken, waarschijnlijk om bij grote taken je verbinding te ontlasten.
    Edit: is dit nou ineens verdwenen? Ik dacht toch echt in de voorkeuren zo’n knop te hebben gezien. Nou is ie i.i.g. weg.

Bijdrager
    Free_ltd

Om één of andere onbekende reden staat alles ineens goed. Was vreemd, maar ben tevreden nu

Bijdrager
    Free_ltd

Maar wat mij wel opvalt is, dat hij niet automatisch gaat uploaden. Enkel en alleen als ik op de iphone mijn app van de foto’s open, begint hij pas te uploaden. Is dat normaal?

Bijdrager
    Free_ltd

Ondertussen de app al wat onder de knie, maar 1 ding weet ik me geen raad mee. En na deze vakantie wordt het helemaal hinderlijk.

We zijn net terug van vakantie en we trekken met 4 toestellen foto’s. Ik met de iPhone 5S en een Sony digitaal toestel, de vrouw met de iPhone 6 en een NIKON nog wat (gigantisch toestel). Heb net alle foto’s geïmporteerd en daar komt ie.

Hij verdeeld ze min of meer volgens toestel en locatie. Datum is wel ok en zo wil ik het ook, maar nu krijg je de foto’s die getrokken zijn met bv de Sony, en dan een nieuw hoofdstuk die van de iPhone6 bijvoorbeeld. Dus de foto’s volgen mekaar in de tijdlijn niet netjes op volgens datum en tijd.

Is daar iets aan te doen? Tis wel logisch dat Apple het liefste heeft dat je foto’s met hun iPhone trekt, maar wij trekken ook graag foto’s met toestellen die veel meer MP’s hebben :angel:.

Alle raad welkom.

Bijdrager
    Free_ltd

En dan nog een volgend punt waar ik nu op uit kom. Laatste vakantie nu 1566 foto’s gemaakt. En wil dus een gedeeld album maken met mijn vrouw.
    Ik sleep al de foto’s naar het gedeeld album, maar daar komen er maar max 80 in te staan. Hij laad wel heel lang op, maar uiteindelijk staan er maar 80 foto’s. Dit op alle toestellen. Op de site van iCloud vind ik helemaal geen gedeelde map terug.

Is daar een limiet op of waaraan kan dit liggen?

Bijdrager
    Free_ltd

Ondertussen loopt dat wel langzaamhand op:-)
    Dus daar is blijkbaar geen probleem meer.

Maar wat ik me nu wel afvraag is waarom die al deze foto’s weer moet opladen. Ik heb ze toch al op mijn cloud staan en nu deel ik ze met iemand anders en gaat die heel die GB’s weer ergens plaatsen. Ik weet zelfs niet waar hij ze gaat plaatsen.

Bijdrager
    Free_ltd

Hij staat nu al 9 dagen op 922 en gaat dus niet meer verder. Vermits ik hier geen antwoord meer krijg, weet ik zelfs niet of dit topic nog wel vooraan komt te staan :-). Anders binnen een tijdje maar weer eens een nieuw topic openen :-p

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.