13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iFlorens

iCloud fotobibliotheek gedupliceerd

Hi allemaal,

Mijn iCloud bibliotheek is in een soort rare situatie terecht gekomen.

Nadat ik met mijn Apple ID moest uitloggen op mijn iPhone voor een wijziging, (waar ik NIET heb gekozen voor ‘bewaar alles op iPhone) heb ik weer opnieuw ingelogd. Alles lijkt oke, behalve Foto’s

Optimaliseer iPhone opslag stond aan, maar omdat m’n iPhone nog veel ruimte heeft maakte hij er (op eigen initiatief) geen gebruik van. Dus had ik zo’n 13000 foto’s op mijn iPhone staan. Totaal zitten er 15000 foto’s in mijn iCloud, waarvan er dus 2000 foto’s van mijn iPhone zijn gehaald.

Nu het probleem: Mijn telefoon heeft iCloud fotobibliotheek uitgezet. Nu staan er 13000 foto’s op mijn telefoon die óók in mijn foto bibliotheek staan. Wanneer ik iCloud foto bibliotheek aan wil zetten geeft hij aan dat er 91 GB foto’s op mijn telefoon staan, die en mijn iCloud daarmee 40GB te klein is om deze er allemaal op te zetten. In realiteit staan deze foto’s allemaal al in mijn iCloud, tot en met de foto’s die ik vandaag heb gemaakt. Maar iCloud fotobibliotheek aanzetten voor de foto’s die ik (bijvoorbeeld) morgen ga maken gaat niet meer.

Wat ik zou kunnen doen: eenmalig mijn iCloud opslag vergroten naar 1TB zodat hij zijn ding kan doen. Alleen ben ik bang dat hij dan 13000 foto’s gaat dupliceren, waar ik niet op zit te wachten.

Heeft iemand hier enige ervaring met dit probleem, of een suggestie om dit op te lossen? Vanuit mijn oogpunt lijkt het vrij ingewikkeld maar ik wilde het hier toch even proberen.

Alvast bedankt!

Florens

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je de mogelijkheid om al je foto’s te downloaden op een HD?
    Zoja, na de downloads, je telefoon en icloud leeg maken, daarna de keus maken of je niet regelmatig een backup maakt van je foto’s op een HD of nog beter een NAS. Dan heb je iig alles in eigen hand.

Ik zelf heb al mijn foto’s op de NAS staan, ook na een foutje van Apple waarbij een flink aantal foto’s/filmpjes zijn verdwenen.

Bijdrager
    iFlorens

<p class=”cite”>vuurvreter op 21 september 2018 om 21:47</p>
    Heb je de mogelijkheid om al je foto’s te downloaden op een HD?
    Zoja, na de downloads, je telefoon en icloud leeg maken, daarna de keus maken of je niet regelmatig een backup maakt van je foto’s op een HD of nog beter een NAS. Dan heb je iig alles in eigen hand.

Ik zelf heb al mijn foto’s op de NAS staan, ook na een foutje van Apple waarbij een flink aantal foto’s/filmpjes zijn verdwenen.

Back-uppen is altijd een goed idee ja. Volgensmij is er alleen geen makkelijke download-alles knop? iCloud download de foto’s dan een-voor-een

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je alle foto’s op de iPhone?

Bijdrager
    iFlorens

<p class=”cite”>vuurvreter op 21 september 2018 om 22:13</p>
    Heb je alle foto’s op de iPhone?

Nee er is een verschil van ongeveer 2000 fotos

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk ff met je mee en ik denk aan 2 opties, kijk wat het beste bij je past.

Optie 1:
    Zoek iemand met een NAS (Synology), en vraag of hij/zij een gebruiker wil aanmaken, zodat jij je foto’s kunt uploaden op de NAS.
    Verwijder de foto’s van je iphone en synchroniseer met icloud en upload ook deze foto’s op de NAS en maak daarna een backup op een HD, op dit moment heb je dezelfde foto’s op je iphone als op icloud.

Optie 2:
    Koop een NAS,  en doe als bij optie 1.
    Na de synchronisatie met icloud/iphone verwijder je alles van icloud en eventueel de iphone en je hebt alles op de NAS.

Ik zelf heb een  Synology NAS en gebruik op de iphone DS iPhone ism met de NAS.

Bijdrager
    Q-collective

Alleen ben ik bang dat hij dan 13000 foto’s gaat dupliceren, waar ik niet op zit te wachten.

Dit gebeurt niet. Foto’s die er al in staan worden er niet dubbel in gezet. Alleen wéét de iPhone dat niet van tevoren. Hij zal dus alles moeten uploaden om vervolgens 13k foto’s te discarden. Een omweg, maar de upgrade naar 2TB is inderdaad een goede workaround.

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>iFlorens op 21 september 2018 om 21:34</p>
    Hi allemaal,

Mijn iCloud bibliotheek is in een soort rare situatie terecht gekomen………

Nu het probleem: Mijn telefoon heeft iCloud fotobibliotheek uitgezet. Nu staan er 13000 foto’s op mijn telefoon die óók in mijn foto bibliotheek staan. Wanneer ik iCloud foto bibliotheek aan wil zetten geeft hij aan dat er 91 GB foto’s op mijn telefoon staan, die en mijn iCloud daarmee 40GB te klein is om deze er allemaal op te zetten. In realiteit staan deze foto’s allemaal al in mijn iCloud, tot en met de foto’s die ik vandaag heb gemaakt. Maar iCloud fotobibliotheek aanzetten voor de foto’s die ik (bijvoorbeeld) morgen ga maken gaat niet meer.

Ik begrijp je verhaal niet: wie heeft iCloud fotobibliotheek uitgezet ? En heb je ook een Mac ? Hoe beheer je je iCloud fotobibliotheek ?

Bijdrager
    iFlorens

<p class=”cite”>Beech op 22 september 2018 om 12:48</p>

<p class=”cite”>iFlorens op 21 september 2018 om 21:34</p>
    Hi allemaal,

Mijn iCloud bibliotheek is in een soort rare situatie terecht gekomen………

Ik begrijp je verhaal niet: wie heeft iCloud fotobibliotheek uitgezet ? En heb je ook een Mac ? Hoe beheer je je iCloud fotobibliotheek ?

iCloud fotobibliotheek is automatisch uitgegaan toen ik op m’n telefoon uitlogde uit iCloud (ik moest m’n email adres van iCloud veranderen, vandaar)

Op mijn Mac staat iCloud fotobibliotheek uit. Ik gebruik het eigenlijk alleen als back-up maar benader het nu via iCloud.com

Bijdrager
    iFlorens

<p class=”cite”>Q-collective op 22 september 2018 om 07:58</p>

Alleen ben ik bang dat hij dan 13000 foto’s gaat dupliceren, waar ik niet op zit te wachten.

Dit gebeurt niet. Foto’s die er al in staan worden er niet dubbel in gezet. Alleen wéét de iPhone dat niet van tevoren. Hij zal dus alles moeten uploaden om vervolgens 13k foto’s te discarden. Een omweg, maar de upgrade naar 2TB is inderdaad een goede workaround.

Oke right! Dat klinkt wel goed dan. Dan zou voor 7 euro het probleem in principe opgelost zijn

Bijdrager
    iFlorens

<p class=”cite”>vuurvreter op 21 september 2018 om 22:58</p>
    Ik denk ff met je mee en ik denk aan 2 opties, kijk wat het beste bij je past.

Optie 1:
    Zoek iemand met een NAS (Synology), en vraag of hij/zij een gebruiker wil aanmaken, zodat jij je foto’s kunt uploaden op de NAS.
    Verwijder de foto’s van je iphone en synchroniseer met icloud en upload ook deze foto’s op de NAS en maak daarna een backup op een HD, op dit moment heb je dezelfde foto’s op je iphone als op icloud.

Optie 2:
    Koop een NAS,  en doe als bij optie 1.
    Na de synchronisatie met icloud/iphone verwijder je alles van icloud en eventueel de iphone en je hebt alles op de NAS.

Ik zelf heb een  Synology NAS en gebruik op de iphone DS iPhone ism met de NAS.

Oke! Ik gebruik zelf op het moment Google Photos (LowRes) als soort ‘back-up’ van m’n iPhone foto’s, maar op deze manier zou ik het wel een stap verder veilig kunnen stellen.

Moderator
    Night

Is het niet voldoende om – als je uitgelogd bent met je Apple ID – alle foto’s op je iPhone te wissen? Alle foto’s staan toch al in ‘the cloud’? Op het moment dat je weer inlogt, zullen de foto’s opnieuw naar de iPhone gedownload worden als daar voldoende ruimte voor is. Zal even duren, maar volgens mij is dat de makkelijkste methode. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

Bijdrager
    Beech

Dat lijkt mij ook de handigste manier. Voor de zekerheid kun je daarvoor op je Mac iCloud aanzetten in Foto’s.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.