12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Brokie

iCloud foto importeren in Photoshop op de MAC

Hallo,
    Sinds kort werk ik met een iMac en dat bevalt uitstekend.
    Alleen krijg ik soms het heen en weer als ik ogenschijnlijk simpele dingen niet voor elkaar krijg.
    Ik heb foto’s in de iCloud en deze zijn ook via Finder in FotoApp te zien.
    In de instellinge staat aangevinkt dat ik de foto’s uit de iCloud ook op mijn Mac wil hebben.
    Maar nu wil ik een foto uit de iCloud gebruiken in Photoshop.
    In Windows ga je naar de map en heb je zo 123 de foto in Photoshop.
    Maar hoe dit ik dat op de MAC?
    Groet,

Brokie

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Brokie

Dank je Koen.
    Het zou mooier zijn als ik vanuit Photoshop gewoon in de map van de foto’s uit iCloud kan komen. Zonder iedere foto eerst apart te moeten importeren en zo.
    Zoiu dat ook mogelijk zijn.

Bijdrager
    Beech

Apart hoeft niet, met Adobe Organiser en deze handleiding is het nog niet ideaal, maar wel een stuk sneller dan stuk voor stuk.

Bijdrager
    koen
    Brokie op 09 september 2016

Het zou mooier zijn als ik vanuit Photoshop gewoon in de map van de foto’s uit iCloud kan komen. Zonder iedere foto eerst apart te moeten importeren.

Het probleem daarmee is dat wanneer je in de data structuur van je foto’s bibliotheek gaat lopen rommelen, het heel eenvoudig is om zonder het in de gaten te hebben de bibliotheek helemaal in de war te schoppen. Er komen hier regelmatig berichten voorbij van mensen die hun foto’s gaan lopen ordenen of opruimen, en dan met een grote puinhoop achterblijven. En dit zijn 99% van de keer gebruikers die van Windows komen :wink:

De filosofie van Apple is dat je je data beheert vanuit de applicatie en niet vanuit de folders in de Finder of iCloud (hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor je muziek in iTunes).

In iPhoto was er trouwens een optie dat je direct naar een externe editor kon, zonder eerst te exporteren, ik weet niet of dat er nog steeds inzit. Ik geloof dat je in de voorkeuren ergens een externe editor kon instellen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  koen.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  koen.

Bijdrager
    Beech

In Foto’s kan dat niet, zie mijn link hierboven.

Bijdrager
    Brokie

Ik ga er mee aan de slag.
    Maar blijf het raar vinden dat Apple dit zo afschermt.
    Je wilt toch maximaal gebruik van je foto’s en helemaal nu Apple met de iPhone 7 zo de nadruk legt op fotografie.

Bijdrager
    Joid

Nou die nadruk op fotografie legt Apple al wel een tijdje langer hoor.

Als je een foto uit Foto’s wilt bewerken, dan sleur en pleur je deze vanuit Foto’s eerst even op je bureaublad. Zo blijft de originele foto veilig in je bibliotheek. En met de gekopieerde foto kan je in Photoshop los gaan.

Vergeet trouwens niet dat je in Foto’s ook heel veel bewerkingen al kan maken.

Bijdrager
    Brokie

Leuk en wel te doen als het om ėėn foto gaat.
    Maar wat als het veel en geregeld veel foto’s gaat.
    Ik blijf mij verbazen dat Apple dit zonheeft geregeld.
    Ik vind dit niet klantvriendelijk.

Bijdrager
    Shyos

Probeer wat betere foto’s te maken, hoef je ze niet te bewerken.

Bijdrager
    Brokie

Duidelijk dat jij niet begrijpt waar dit om gaat.
    Het heeft niets met de kwaliteit van foto’s te maken maar met de grote hoeveelheden foto’s die ik vanuit de iCloud nodig heb in andere programma’s als Photoschop die geen intergatie hebben met de iCloud.

Bijdrager
    Shmoo
    Shyos op 10 september 2016

Haha..

Stop gewoon met ademen dan heb je ook geen Mac of PC nodig.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.