4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Frank

iCloud foto-bibliotheek gezin

Goedemorgen,

Wij hebben thuis 1 fotobibliotheek waar alle foto’s van mijn vrouw en ik in worden geplaatst. Sinds ‘Foto’s’ staat mijn fotobibliotheek in iCloud, gebaseerd op mijn Apple-ID met extra opslagcapaciteit. Werkt allemaal prima, ook het uploaden van mijn iPhone foto’s. Mijn vrouw heeft ook een iPhone, maar met een eigen Apple-ID. Om haar foto’s nu ook in die bibliotheek te krijgen moet ik dat nu steeds handmatig doen door te synchroniseren. Kan ik ook op één of andere wijze het zo organiseren dat haar foto’s ook automatisch naar die bibliotheek worden geupload, net zoals het met mijn iPhone foto’s gebeurt? Of kan dat alleen als zij altijd gebruik maakt van mijn Apple-ID?

Je zou zeggen: gezinsdeling! Maar hiermee kan je alleen een gedeeld album aanmaken en moet mijn vrouw dus wel steeds handmatig op haar iPhone de foto’s naar die gedeelde map slepen.

Waarom zou ik dit willen?
    – handig als alle foto’s van gezin automatisch in 1 bibliotheek staan
    – op mijn iPhone staat de hele ‘gezinsbibliotheek’, dat wil mijn vrouw ook
    – ik heb een account met extra opslagruimte waar ik ook mijn vrouw gebruik van wil laten maken.

Ik vrees dat het niet kan omdat je eigenlijk met 2 apple-id’s op 1 cloud account wilt schrijven. Maar wie weet…

Bijdrager
    digideon

Je geeft eigenlijk zelf al de juiste antwoorden, maar hier in ieder geval nog een link naar een artikel waarin het allemaal duidelijk wordt uitgelegd: http://www.imore.com/how-use-iclouds-family-sharing-photos-os-x

Bijdrager
    tarun

Dat kan alleen als jullie beiden hetzelfde AppleId gebruiken. Dat wil je ook niet omdat andere zaken in de soep lopen.Het enige wat je kan doen is buiten Apple om werken met b.v. DropBox of Picasa van Google.

Bijdrager
    Frank

Hartelijk dank voor de reacties. Dan stop ik met zoeken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.