13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    nielsmensink

iCloud – Exchange

Beste allemaal,
    Ik heb nu een iPad, iPhone en een iMac voorzien van alle laatste updates, in de hoop dat ik nu eindelijk mijn werk-agenda, die via Microsoft Exchange synchroniseert naar mijn iPhone en iPad, te zien krijg op mijn iMac. Ik krijg met geen enkele mogelijkheid, ook niet via iCloud, mijn agenda in beeld. Hij zegt wel via iCloud een agenda te syncen, maar dat is de agenda die ik niet bijhoudt. Mijn werkagenda is de enige waar ik al mijn afspraken in opsla.

Voor iCloud kon ik ook al niets op de iMac. Exchange werkt gewoonweg niet. Ik zou graag een afspraak op mijn werk kunnen maken, die via webmail dan wordt gepushed naar de iPad en iPhone, en bij ook nog zichtbaar wordt op mijn iMac. Dit laatste krijg ik net niet rond….

iCloud werkt naar mijn mening dus niet goed genoeg. Hij zou mijn agenda van de iPhone (maar dan die van mijn werk) moeten pushen naar de iMac. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb al sinds de aanschaf van mijn iMac in juni geen agenda thuis:-(

Bijdrager
    Nielskorte

Exchange moet je aanschaffen om er gebruik van te kunnen maken op je mac. Icloud gaat hier helaas niks mee te maken krijgen sorry.

Bijdrager
    iMike

Na een korte zoektocht ben ik tot de conclusie gekomen dat Exchange en iCloud niet samen gaan werken. Mijn exchange taken worden netjes gepushed naar mijn iPad, iMac en iPhone, maar helaas geen mail of afspraken. Erg klote dus.

Vind het raar dat je wel taken kunt syncen maar niet je agenda…

Bijdrager
    nielsmensink

Niet samen werken????? Tjee.. Domper zeg! En wat wordt bedoeld met ‘ Exchange aanschafffen’??

Bijdrager
    Churchil

Ik werkte al met exchange onder iOs4, heeft niets van doen met iCloud. Je kan (en kon) onder mail een exchangeaccount aanmaken, serverdata etc. invullen en het werkt. Succes!

Bijdrager
    iep

iCloud is Apple’s alternatief voor Exchange. Het biedt bijna dezelfde mogelijkheden. Het is dus geen synchronisatiedienst waarmee je Exchange kunt syncen. Als je Exchange op je Mac of je iPhone/iPad wil hebben zul je dat op die apparaten als los account moeten toevoegen. Voor de Mac heb je dan wel Snow Leopard of Lion nodig en moet men Exchange 2007 SP2 of nieuwer (zoals Exchange 2010) draaien. Kortom, vraag bij systeembeheer op werk na hoe je dit moet doen. Zij weten de instellingen en kunnen je vertellen of het uberhaupt met hun setup kan (ze kunnen namelijk ook het e.e.a. op verzoek van de directie hebben dichtgezet, niet ongewoon).

Bijdrager
    mcvries

Apple biedt wel het iCloud control panel voor Windows aan. Als je deze op je werk pc installeert, dan haalt hij je gegevens uit outlook en pushed dat de iCloud in. Is dat misschien een optie?

Bijdrager
    mcvries

Voor de volledigheid : http://support.apple.com/kb/DL1455

Bijdrager
    iep

Dat is bij gebruik van Exchange volledig overbodig omdat een iOS apparaat net als OS X Snow Leopard en Lion direct met Exchange kan praten zoals Outlook dat ook kan. Het is dan ook absoluut niet aan te raden om dat control panel te gebruiken omdat je weer een extra laag toevoegt wat het geheel weer onnodig complex maakt. Bij problemen moet je het nu op 2 plekken gaan zoeken ipv op 1 plek. Alleen als je problemen hebt met Exchange op het iOS apparaat is het een optie om dat control panel te gebruiken en alles via iCloud te laten lopen. Denk hierbij aan het gebruik van Exchange 2003 welke niet ondersteund wordt (2007 en 2010 wel). Kijk hiervoor even in de handleiding van iOS/OS X.

Bijdrager
    mcvries

Klopt als een bus, tenzij je werkt voor een organisatie met Exchange, maar zonder wifi in het huis en een Exchange server die vanaf buiten niet bereikbaar is. (Bij mijn vrouw op het werk bijvoorbeeld).

In elke andere situatie raad ik het dus ook af!

Bijdrager
    PeterBakker

Normaal reageer ik niet op dit soort posts maar nu kan ik niet anders. Zelden zoveel onzin gelezen want dit is appels met peren vergelijken. Geen Exchange nodig is zeggen dat je geen mailserver nodig hebt. iCloud is geen mailserver en heeft niks met email flow/distributie, email beleid, email archivering of email account beheer te maken.

Vergelijk Exchange met een mailserver als servertoepassing en vergelijk iCloud met een clienttoepassing. Beide producten kunnen uitstekend samenwerken en zijn indien goed geconfigureerd complementair. Als je dan toch een vergelijk moet maken doe dit dan tussen iCloud en Sharepoint met Office webapps. Dan weet je tenminste waar je over praat!!

Bijdrager
    iep

Dan weet je juist helemaal niet waar je over praat!! iCloud is in hoofdzaak namelijk e-mail, agenda, adresboek wat Exchange ook is. Je hebt er alleen een paar extra dingetjes bij die Sharepoint en Office webapps ook niet bieden. Office webapps is te vergelijken met de online versie van iWork en dat heeft niets met iCloud te maken. Exchange alleen maar vergelijken met een mailserver is ook echt veel te kort door de bocht. Officieel is het nog altijd een groupware oplossing zoals iCloud dat in principe ook is. Aangezien e-mail onderdeel is van iCloud heeft het dus alles te maken met e-mail flow/distributie, beleid, archivering (dat is nota bene een standaard optie!) en e-mail account beheer (aliassen aanmaken is geen probleem, out of office wizard kun je instellen, enz.).

Kortom, ga je in een hoekje staan schamen en als je daarmee klaar bent kun je naar apple.com en icloud.com om daar eens te gaan kijken wat iCloud nou wel is (en hoe het werkt). Kun je daarna weer door naar Microsoft om hetzelfde te doen voor Exchange, Sharepoint en de webversie van Office.

Bijdrager
    PeterBakker

Hahahaha in de hoek staan en schamen, je begrijpt er werkelijk niks van.

Exchange is per defnitie GEEN cloud dienst want dit kan gewoon een on=premise MAILserver zijn maar als je het graag wil noem ik het wel een communicatieserver. Outlook web Access is een is Exchange service die desnoods op een eigen server enb zelfstandige uitgevoerd kan worden. Dit is dan ook de enige online gebruikesfunctionaliteit namelijk Web mail/contacten/agenda/taken etc.

Exchange Online is een mailserver in de Cloud maar lijkt totaal niet op iCloud behalve de OWA functionaliteit natuurlijk. iCloud is heel wat meer dan alleen mail (en daar bedoel ik ook contacten./agenda/talen, etc. mee)

Sharepoint is webportaalsoftware dat als gebruikersschil over o.a. outlook webmail kan worden gelegd. Exchange integreert namelijk volledig in Sharepoint. In Sharepoint heb je dan nog documentmanagement als toegevoegde waarde Misschien moet je er eens in verdiepen en met name mysite. Sharepoint is geen iCloud maar lijkt er in ieder geval al iets meer op dan Exchange (Online) ooit zal doen.

Misschien eens wat meer ervaring opdoen voordat je verdere onzin verkoopt

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.