7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iCloud en Gmail SMTP als default instellen

Voorheen stelde ik de smtp-server van Gmail in op mijn iPad met iOS5. Ontvangers van m’n mail kregen dan ook m’n Gmail-account als afzender.

In iCloud lijkt het niet mogelijk de iCloud smtp-server uit te zetten en de Gmail-smtp als default server in te stellen. In iOS 4 was dit wel mogelijk.

(Ik forward m’n mail van Gmail naar m’n me-account en wil dus graag ook verzenden vanaf m’n Gmail-account, omdat mensen mij onder dat adres kennen)

Zie ik iets over het hoofd? Hoe stel ik als default de Gmail-smtpserver in op een iDevice?

Bijdrager
    jthk44

Zit met het zelfde probleem.

Je kunt iCloud SMTP Server niet uitzetten.

Daarbij, kon eerst op MobileMe.com emails versturen met afzender [email protected], via icloud.com lukt dit me niet.

Mail op MacOS10.7 kreeg gisteren nog geen verbinding met iCloud, maar vandaag nog geen tijd gehad. Verwacht hetzelfde probleem.

Hoor het graag als iemand een oplossing heeft.

Inactief
    Anoniem

Ik heb overigens het volgende gedaan. En werkt ‘t. Ook Push.

Het iCloud account laten bestaan op het iDevice. Hierin wel ‘Email’ en ‘Notities’ uitzetten.

Maak een extra account aan. Kies ‘Anders’ en kies ‘Voeg mailaccount toe’

Geef je gegevens op van het me.account.

Kies hierbij de imap-server van iCloud. Dat is p02-imap.mail.me.com (of p04-imap.mail.me.com)

Als smtp-server geeft je smtp.gmail.com op. Meld je er op aan met de credentials van je Gmail-account.

Zet bij het extra account zowel ‘Email’ als ‘Notities’ aan.

Klaar.

Bijdrager
    jthk44

Worden de inkomende en uitgaande mails dan nog wel via iCloud gesynchroniseerd met mijn iMac en iPad? Heb daar m’n twijfels over als je email in iCloud uitzet.

Inactief
    Anoniem

Ja, wat in je het iCloud account uit zet, zet je in het extra aangemaakte account weer aan.

Voor het oog verandert er dus niets op in Mail.

Bijdrager
    jthk44

Bedankt, werkt helemaal.
    Uitgaande email laat xxx.gmail.com adres zien en alle email en notities worden gewoon gesynchroniseerd (iPhone, iPad, iMac en iCloud).:thumbsup:

Bijdrager
    Schobje

Ik ben eigenlijk benieuwd wat het voordeel van deze actie is.
    Ik heb momenteel een exchange account en wil deze gaan onderbrengen via google apps.

Eigen domein en gratis. Wat is het voordeel van jou actie.
    Je kunt voor mail toch ook gewoon je gmail instellen en de rest via iCloud laten lopen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.