2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

icloud en muziek via macbook

Kan dat eigenlijk?

Alles van mijn iphone staat nu in mijn icloud, maar ik had er nog geen muziek op staan…

Kan ik nu alleen bij muziek aanvinken dat hij het moet synchroniseren met de itunes van mijn macbook?

Of moet ik die muziek eerst in de clous zetten?

Als ik alleen muziek aanvink en ik doe synchroniseert

krijg ik de melding dat alles gewist wordt…(wist hij dan alleen de muziek en zet de nwe muziek erop,,,)
    of wist hij alles en heb ik geen apps en contacten meer, maar wel mijn muziek?

please heeft iemand het verlossende woord..anders durf ik het niet aan..grt

Bijdrager
    FotoDirk

Jouw muziek zit alleen in de iCloud als je hem via iTunes hebt aangeschaft. En dat aanschaffen kan zowel op je iPhone als op je Mac/PC.

Er is een betalende optie “iTunes Match” die plaatst ook je muziek die je niet via iTunes hebt aangeschaft in de iCloud. Maar dat is een jaarlijkse kost. En werkt volgens mij door de muziek van Mac/PC up te loaden. Ik denk niet dat een toevallige MP3 op je iPhone ook wordt ge-upload.

Wat echter in je verhaal niet helemaal duidelijk is of je nu muziek hebt of niet.
    Je schrijft “ik had er nog geen muziek op staan”. Dus lijkt het dat je die nu wel hebt.

Maar heb je nu muziek op je iPhone gekocht via iTunes?
    En had je al muziek (op welke wijze ook) op je Mac/PC onder iTunes staan?

Als je de muziek via iTunes hebt aangeschaft moet je niet bang zijn, je kan die altijd opnieuw downloaden zonder ze opnieuw te moeten betalen.

Op je Mac/PC zorg je sowieso reeds voor een backup, dus ook daar kan je steeds zonder problemen je muziek herstellen.

Maar het is dus perfect mogelijk om in iTunes alleen het synchroniseren van muziek in te stellen. Normaal moeten dingen die je op je iPhone hebt aangeschaft dan naar de Mac/PC gaan en dingen die op je Mac/PC stonden dan naar je iPhone gaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.