6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomapple1

iCloud en iWork.

Hey,

Wanneer ik documenten vanaf mijn mac of pc upload naar de cloud laadt hij ze perfect normaal op maar ik ben niet instaat de documenten te downloaden, zeer vreemd?

Op m’n ipad worden de documenten wel vanzelf gedownload en wanneer ik het document op de ipad heb gelezen wordt het document in de clud plots aangepast en kan ik het wel downloaden?!

Zeer vreemd, iemand een idee? Ik zou de cloud zeer graag willen gebruiken voor school etc..

Tom

Bijdrager
    Tomapple1

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem? Kan iemand eens checken of dit een algemeen probleem is of het specifiek aan m’n account is gelinkt.

Bedankt:D

Bijdrager
    Qmagic

Op je mac/pc kan je in icloud op het document klikken en kiezen voor downloaden in pages / pdf / word

Klik je met je rechter muisknop heb je ook nog opties zoals verwijderen en dupliceer.
    Werkt probleemloos.

Bijdrager
    Tomapple1

Dat is het probleem, downloaden is geen optie, de download tekst komt in het lichtgrijs en kan ik dus niet aanklikken, wanneer ik hem heb gelezen op de ipad kan ik het wel downloaden.

is dit een bug?

Bedankt

Bijdrager
    Tomapple1

Edit:
    Ik vermoed dat het iets met lettertypes te maken heeft, wanneer ik het document op m’n iphone of ipad open komt er een melding dat sommige lettertypes ontbreken en dat het mogelijk een verkeerde weergave kan geven, wanneer ik op oke klik om het document toch te lezen, wordt vanaf m’n iphone of ipad het document in de cloud opnieuw geladen en is het wel leesbaar… zeer vreemd!

Ook: voor ik de bestanden lees op m’n ipad of iphone heeft het document een pages afbeelding als icoon, nadat ik het op iphone of ipad heb geopend verandert het naar een document net als de afbeelding hierboven!

kan niemand helpen?:p

Bijdrager
    Gitte65

Dit staat er in de handleiding van i-Cloud:

“Belangrijk: U kunt niet een document downloaden van icloud.com naar uw Mac of Windows-computer totdat het document op een iOS-apparaat is geopend.”
    http://help.apple.com/icloud/index.html?lang=nl#mm9d23dae8

Dus blijkbaar is i-Cloud niet bedoeld om synchronisatie van documenten tussen Mac’s onderling te vergemakkelijken… helaas

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.