19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroenbunte

iCloud en Android

Iemand ervaring met het overstappen van iPhone naar Android?

Aangezien Apple bijna niet meer met veranderingen komt en steeds meer en meer bepaald wat wij wel en vooral niet mogen kunnen met onze device ben ik van plan om een Galaxy Note 3 te kopen. De reden is dat ik al heel lang een groter scherm wil en Apple hier maar niet mee komt.
    Tevens wil ik deze als navi in de auto gebruiken, een iPad mini zou ook goed zijn, maar die heeft alleen GPS als je een iPad met wifi en 3G neemt (hier krijg ik het gevoel dat we genaaid worden door Apple)

Ik had ook een Bluetooth adapter om de OBD2 gegevens van de auto uit te lezen, deze werkt op elke smartphone, alleen je raad het al, niet op de iPhone. Daarvoor is er ook zo’n adapter verkrijgbaar alleen die kost 80 euro meer………

Dit was voor mij het moment dat de maat vol was. m’n iPhone 5 staat op MP en ik ga voor de Note 3.

Mijn vraag is, iemand ervaring met het gebruik van iCloud en Android, ik heb sinds 2008 alles van Apple en ben dus verweven in dat ecosysteem, ik heb een Apple tv 3, een iPad, een iMac en (nu nog) een iPhone 5.

Kan ik met android ook airplay streamen naar mn Apple tv en B&O airplay speaker? ik zag er is voor Android wel een iTunes app
    Kan ik met Android m’n @icloud mail account gebruiken?
    Kan ik m’n contacten etc in sync brengen en houden?
    Kan ik m’n Apple agenda in sync brengen en houden?
    etc etc

Misschien dat iemand dit al eens gedaan heeft en ervaring heeft?

Bijdrager
    KarelWillem

Bij elke vraag die je stelt is het antwoord:

– Ja, dat kan (met omwegen). Maar of je het echt wilt?

Je ruilt kortweg een paar nadelen in voor heel veel nadelen.

Geblokkeerd
    Bento

Ik ben ook overgestapt van iphone naar Samsung Note en nog een seconde spijt. Ik heb verder een boel Apple spullen maar de Samsung is echt geen spelbreker of storende factor. Alles wat ik eerst met of op de iphone deed, doe ik nu op de Note en meer. Geen centje pijn en het eerste nadeel moet ik nog tegenkomen.

Agenda en contacten sync ik nu m.b.v. Google. Maar dat is maar één manier, er zijn er meer.

Bijdrager
    jeroenbunte

Je ruilt kortweg een paar nadelen in voor heel veel nadelen.

Vertel me eens welke nadelen?

Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt (gadgets zijn emotie). Ik vind het kleine scherm echt een nadeel, altijd al gevonden, Apple komt niet met iets beters, upgrade na upgrade het zelfde alleen iets sneller. Ik zie nu van de 5 naar de 5S echt geen enkele reden meer om er nog een te kopen.

Als ik het zo lees draait Android ook perfect tegenwoordig. En daarmee kun je als poweruser wel van alles.

Geblokkeerd
    Bento

Nadelen zijn veelal persoonlijk. Wat de een een nadeel vindt, vindt de ander een voordeel.
    Feit is dat er niet veel dingen zijn die met een iphone niet kunnen en met een android toestel wel en vice versa.

Als je op een bepaalde telefoon en/of besturingssysteem is het misschien tijd om eens wat anders te proberen. Op het internet kan je dan veel lezen (meningen maar ook vooroordelen) maar de persoonlijke ervaring is toch waar het om gaat. Het advies is dus als je de huidige telefoon zat bent, om te kijken of het financieel gezien een optie is om over te stappen. Het kost over het algemeen toch geld om over te stappen. En of het je dat geld waard is kan je van tevoren inschatten maar achteraf pas beoordelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Oh, ik doel helemaal niet op nadelen van de toestellen zelf hoor.

Hoewel ik Android persoonlijk kut vindt, is er verder weinig mis met een Android-telefoon.

Het is meer dat je voor elke handeling die je nu als ‘vanzelf’ ervaart, een alternatief moet vinden.

Airplay kan voor een deel wel, maar haalt het niet bij dat op een iPhone.
    Syncen op de manier zoals je die nu gewend bent gaat niet.
    Zulke dingen zou ik als nadeel zien.
    Maar met een beetje geduld zijn er vast genoeg alternatieve manieren te vinden.

Inactief
    Anoniem

Altijd dat gezeik dat een nieuwe versie geen dit of dat heeft. Innovatie is belangrijk, maar het is een middel, geen doel.

Bijdrager
    Unlock32

Zo zie ik het ook Koen. Het grappige is dat ik nog nooit echt van een ” poweruser” of een ” heavyuser” heb gehoord wat ze nou allemaal met hun telefoon doen. Komt meestal niet verder dan dat je een externe schijf kan aansluiten om films te kijken of wat persoonlijke tweakjes.

Bijdrager
    jeroenbunte

Erg kort door de bocht om iemand anders mening als gezeik af te doen. Reageer aub op de vraag ipv je eigen mening, waar overigens niemand op zit te wachten er overheen te knallen. Maar dan zul je wel eerst even de vragen moeten lezen. Innovatie wordt tot jij erover begint nergens genoemd in dit topic.

Een poweruser kan iemand zijn die wat apparatuur op z’n smartphone wil aansluiten, of wat mij betreft de interface wat anders wil, of zaken zoals bovenaan beschreven, maar ja dat begint wel met goed lezen.

Bijdrager
    Unlock32

” Ik vind het kleine scherm echt een nadeel, altijd al gevonden, Apple komt niet met iets beters, upgrade na upgrade het zelfde alleen iets sneller. Ik zie nu van de 5 naar de 5S echt geen enkele reden meer om er nog een te kopen.”

Dit stukje tekst was dus ook overbodig? Je had het ook weg kunnen laten en gewoon kunnen zeggen dat je overgaat naar een Note 3. Bedoelde het trouwens niet verkeerd hoor…

Inactief
    Anoniem

Erg kort door de bocht om iemand anders mening als gezeik af te doen.

Ach, je schreef zelf al “gadgets zijn emotie”.

Sorry, verder kan ik je niet helpen met je vraag. Een fijne zondag nog.

Bijdrager
    Geert

Heej Jeroen,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ga zelf overstappen van een iphone 4s naar een Galaxy Note 3. De updates van die iPhones slaan nergens op. Ik heb op het moment ook mijn workflow aangepast op Apple maar het is gewoon even omschakelen.
    Na alle artikelen, video’s, ervaringen en mijn eigen ervaringen met iphone sta ik helemaal achter mijn keuze. Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van mijn mac mini maar de iphone zeg ik voor nu vaarwel!

Bijdrager
    jeroenbunte

Nou…. ik ben inmiddels een goede week verder op mijn Note 3 en tot nu toe geen spijt Een mooi groot scherm (dat wilde ik graag) leuke widgets op de home screens, alles kun je naar je eigen hand zetten en ik kan diverse Bluetooth adapters nu wel gebruiken.

Mail en agenda werken gewoon met iCloud, bijna net zo makkelijk als met IOS gewoon je iCloud account invullen en het werkt.

Android is wat minder stabiel dan IOS, maar persoonlijk vind ik het erg leuk om met mijn phone bezig te zijn, alle instellingen (en dat zijn er veel in Android) proberen en uittesten. En tjah, zal ie dan een keer vast lopen dat je opnieuw moet opstarten, sow what….

Bijdrager
    Geert

De Galaxy Note 3 is inmiddels besteld! Nog tips over de switch mbt agenda, contacten, etc.? Ik wil wel vraag mijn agenda op de mac mini in sync houden met mijn telefoon.

Bijdrager
    jeroenbunte

wb agenda is het makkelijkst om over te gaan op de google agenda. Je kan in ical bij archief/exporteer een bestandje maken en op je bureaublad plaatsen, dan bij Google agenda het bestandje importeren en al je afspraken staan in je Google agenda. Dan in iCal je iCloud account uitzetten en Google account invullen. en dan werk tie perfect. Mail is gewoon een kwestie van iCloud account invullen en alles werkt en synct direct.

Bijdrager
    Geert

Bedankt, ga ik doen! En hoe zit het bijvoorbeeld met herinneringen?

Bijdrager
    jeroenbunte

Na een week ben je je herinnering aan je iPhone helemaal kwijt haha.

ff serieus, dat kan ook via de mail en iCloud, maar ik gebruik op al mn devices al heel lang Wunderlist.

Bijdrager
    FilX
    jeroenbunte op 15 januari 2014

Na een week ben je je herinnering aan je iPhone helemaal kwijt haha.

Ik heb de zelfde ervaring. Ben over gestapt naar een Fairphone (nee, niet omdat de telefoon zelf zo verschrikkelijk goed is) en dus ook naar Android. Het is verassend om te merken hoe makkelijk je kan overschakelen naar een nieuw systeem. Even wennen (je duimen krijgen toch een eigen leven), maar toen ik na een week Android de iPhone van mijn vriendin even gebruikte bleek hoe gewend ik inmiddels was aan mijn Fairphone en was het op de iPhone de weg weer even bewust zoeken. Het brein is een wonderlijke machine…

De iPhone (of eigenlijk iOS) voelt wel stabieler aan inderdaad, maar ik krijg er met de Fairphone een hoop voor terug: weten waar elk onderdeel vandaan komt en waar elke euro die ik er aan uitgegeven heb terecht gekomen is. Geen vage PR praatjes, geen omtrekkende bewegingen als er kritische vragen gesteld worden, geen ge-ja-maar-dat-probleem-is-niet-mijn-probleem, maar een eerlijk inzicht in het hele proces tot de telefoon bij mij op tafel ligt. Daarnaast kan ik zelf elk onderdeel vervangen als dat nodig is én kan ik twee sim-kaarten kwijt die ik tegelijkertijd kan gebruiken ! Vooral de laatste is een verademing, nooit meer twee telefoons op zak én, maar je beantwoorde je eigen vragen zelf al, er is niets dat niet kan wat een iPhone wel kan. Ook voor airplay zijn voldoende apps te vinden…

“Think different” zie Apple ooit, “Start a movement”, zegt Fairphone nu… je zou bijna denken dat de geest van…

Bijdrager
    Geert

Ik heb nu een week mijn Galaxy Note 3 in gebruik en ik heb er geen seconde spijt van! Het is inderdaad een fijn systeem en de switch verliep zonder problemen. Ik had al een aantal airplay apps gedownload maar dan geeft de AppleTV een foutmelding aan.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.