9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    lexvo

iCloud en Agenda (iCal) perikelen

Bij mij loopt het synchroniseren van agenda’s nog niet helemaal lekker.

Toen ik iCloud activeerde op mijn Mac kreeg ik alle agenda-items dubbel. Dat schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn, want op internet vond ik diverse oplossingen. Na wat gepruts lukte het me om alles te ontdubbelen.

Daarna heb ik iCloud op mijn iPhone geactiveerd en dat ging prima.

Vandaag ging alles goed, totdat ik een uur geleden toch weer dubbele agenda-items kreeg. Dit keer is echter niet alles dubbel: sommige items zijn enkel, andere dubbel. Vreemd.

Heeft iemand anders vergelijkbare problemen? Of beter nog: een mogelijke oplossing?

Voor mijn gevoel zij dit typische problemen van nieuwe softwarediensten.

Bijdrager
    louke1968

Waarschijnlijk had je op je mac al activiteiten staan in iCal. Je krijgt ze daarom nu dubbel te zien. De oplossing is eenvoudig:
    Open iCal, dan zie je in de linkerbovenhoek: agenda’s. Als je daar op klikt kun je onder “op mijn mac” dingen uitvinken. Als het goed is zijn alle dubbele activiteiten nu weg Elke activiteit gaat nu dus via iCloud en zal op ieder ios5 device getoond worden. (en ook op je mac natuurlijk!)

Bijdrager
    lexvo

Dank voor de snelle reactie.

Wat je zegt klinkt logisch. Dat betekent dus dat bij eerste gebruik alle items van de Mac gekopieerd worden naar agenda-items in iCloud.

Wat ik echter niet snap, is dat ik enkele agenda-items enkel had en andere dubbel. Ik zou verwachten: of alles enkel of alles dubbel.

Inmiddels heb ik iCloud uitgeschakeld voor iCal, een back-up teruggezet en de dubbel items ‘ontdubbelt’. Ik ga het later nog eens op mijn gemak opnieuw proberen:)

Bijdrager
    Raddie

Maar je moet dus niet je iCloud uitschakelen, maar de agenda op je Mac en de agenda op je iPhone die je vroeger hebt aangemaakt door te synchroniseren met je computer (toen je nog een draadje nodig had). Dan pas gebruik je iCloud synchronisatie tussen je devices.

Bijdrager
    lexvo

@Raddie: dat klopt. Ik had iCloud alleen maar uitgeschakeld om met een schone lei te kunnen beginnen. Inmiddels heb ik alles weer ingeschakeld en het lijkt nu goed te gaan.

Toen ik iCloud opnieuw inschakelde kreeg ik geen dubbele agenda’s (dat was de eerste keer wel). Bovendien heeft ie nu mijn agenda’s netjes verplaatst naar de iCloud en staan ze niet meer op m’n Mac.

Dat ziet er dus goed uit. Nog even een paar testjes en dan is dit probleem hopelijk opgelost.

Allebei nogmaals dank voor de reactie.

Bijdrager
    ajongebreur

Na van alles geprobeert te hebben, heb ik het volgende gedaan.
    Even alle afspraken opgeschreven. Was uiteindelijk minder werk dat steeds alles te moeten rechtbreien.

Toen Icloud uitgezet op Imac/Iphone/Ipad en op alle apparaten alle agenda,s verwijderd. Toen 1 agenda aangemaakt of hoeveel je er nodig denkt te hebben. Daarna op de Imac alles weer ingevuld, Icloud aangezet op alle 3 en nooit meer problemen gehad.

Bijdrager

Hoi allemaal, ik zat ook met dit probleem. Begrijp nu wat ik eraan kan doen, thanks! Zag n.l. ook items in bijvoorbeeld mijn iphone, en kon deze niet wijzigen of verwijderen. Hoop dat het probleem is opgelost door de “oude” agenda’s uit te zetten en alleen op icloud te werken!

Bijdrager

Oeps, iets te vroeg gejuicht…. Heb nu alle agenda’s op mn imac uitgezet en zie ook geen afspraken meer… dusss.

Bijdrager
    ajongebreur

Heb je gedaan wat ik beschreven heb? Of wat je anders gedaan. Had je alleen problemen met agenda of ook met je contacten?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.