8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

iCloud drive uitzetten zonder verwijderen

Hallo allemaal,

Ik heb “per ongeluk” in de iCloud drive instellingen aangevinkt om de Desktop & Documents ook op te slaan in de iCloud. Dit was niet geheel mijn bedoeling.

Als ik deze instelling wil uitzetten dan krijg ik de volgende melding (te zien in de bijlage). Ik wil niet dat mijn bestanden verwijderd worden:( help!

Bijdrager
    Shmoo

Er is toch niets aan de hand. Uitzetten –> resulteert in enkel alle bestanden in iCloud Drive.  Bestanden vanuit iCloud Drive weer terug slepen naar hun lokale plek op de computer. Daarna de bestanden uit iCloud Drive verwijderen, mocht je ze daar niet meer in willen hebben staan.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Ik denk dat veel meer mensen hier moeite mee hebben.

Bijdrager
    sytrusze

Het leven is soms zwaar, vooral in deze corona crisistijd. Laten we het daar maar op houden:) thanks!

Moderator
    Night

Die is toch niet echt moeilijk hoor @Shmoo. iCloud is wel iets gecompliceerder.

Bijdrager
    sytrusze

Nog een snelle sidevraag nu we toch al bezig zijn: mijn iCloud was natuurlijk vol geraakt door de bestanden van Desktop & Documents. Nu dat deze verwijderd zijn uit iCloud is er weer 22gb vrij. Echter wilt de Photos app niet updaten. Deze bevat nog foto’s van vorige week (toen iCloud vol raakte). Als ik de Photos app opnieuw start staat er Updating…. en vervolgens staat er: Updated just now. Maar de nieuwe fotos op mijn iPhone zijn niet gesynct.

Ben ik te ongeduldig of ben ik weer verblind door corona en stel ik een domme vraag?

Moderator
    Night

heb je wel gecheckt of die nog wel op je iPhone staan?

Bijdrager
    sytrusze

Yes, ze staan gewoon in mijn iPhone.

Bijdrager
    sytrusze

<p class=”cite”>sytrusze op 28 maart 2020 om 00:10</p>
    Nog een snelle sidevraag nu we toch al bezig zijn: mijn iCloud was natuurlijk vol geraakt door de bestanden van Desktop & Documents. Nu dat deze verwijderd zijn uit iCloud is er weer 22gb vrij. Echter wilt de Photos app niet updaten. Deze bevat nog foto’s van vorige week (toen iCloud vol raakte). Als ik de Photos app opnieuw start staat er Updating…. en vervolgens staat er: Updated just now. Maar de nieuwe fotos op mijn iPhone zijn niet gesynct.

Ben ik te ongeduldig of ben ik weer verblind door corona en stel ik een domme vraag?

Update: WiFi op de iPhone stond uit. Na het aanzetten verschenen ze.

Bedankt allemaal en deze mag op slot!:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.