4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Spongebob

iCloud Drive synct niet tussen mijn 2 macs

hoi iedereen,

ik heb in mijn netwerk een macbook pro en een imac staan. Bovendien heb ik een iCloud abonnement met 500GB waar ik ook Photo’s, agenda, contacten, enz. Dat werkt allemaal perfect, ook met beide iphones en de ipads hier in huis. Ik heb nog meer dan 250GB plaats over op de iCloud, dus ik dacht ik ga deze ruimte optimaal benutten door mijn documenten in zo een map te steken die ik vanop iedere computer in mijn netwerk kan bereiken.

Nu dacht ik begrepen te hebben dat de iCloud Drive zoiets een mapje was dat op telkens terugkomt op iedere computer die aangelegd is met dezelfde cloud ID.

Dus had ik mijn voornaamste werkdocumenten op mijn imac op die iCloud drive gepleurd (werkt goed), (nu staat er achter elk documentje zo een vaag wolkje.

Het probleem is nu dat ik deze documenten niet kan zien op mijn iMac. Zelfs op de online iCloud vind ik mijn map met werkdocumenten maar niet terug.

Heeft er iemand een idee hoe dit komt (en hoe ik dit moet oplossen)? Of snap ik de iCloud Drive gewoon niet, want eigenlijk hoopte ik op een soort Dropbox-achtige map.

Bijdrager
    iMad

Via de Finder kan je de map iCloud Drive vinden, welke OSX gebruik je?

Bijdrager
    Spongebob

Op beide Macs staat yosemite. Ik heb mijn mappen dus gewoon via de ginder in de iCloud drive map gezet. Maar krijg deze mappen dus NUET te zien op mijn andere Mac.

Bijdrager
    Spongebob

ginder = finder
    NUET = NIET

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.