6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    junoburger

ICloud Drive Synchronisatie traaaaaaaaaaaagggggggggggg

Fijne mensen,

Ik sync mijn Numbers en Pages bestanden met een paar devices (IMac, MacBook Air, iPhone en iPad) via iCloud Drive maar de laatste tijd is het downloaden en uploaden van een paar kleine bestanden ontzettend langzaam, soms duurt het uren/dagen.
    Iemand een idee/oplossing?

Dank!

Bijdrager
    Shmoo

Computers en devices opnieuw opstarten?

Als dat niet werkt dan wil het soms wel eens helpen om in een compleet ander foldertje ineens iets te doen. Stel je werkt heel erg veel in de folder Pages en je bent dat continu mee aan het werken op je Mac.. Typen – opslaan.. Typen – opslaan.. Typen – opslaan… dan kan het wel eens voorkomen dat iCloud Drive lui wordt door de vele versies van hetzelfde.
    Soms wil het dan wel eens helpen als je ineens in een compleet andere folder even iets weghaalt (uit de iCloud) of iets toevoegt zodat je iCloud Drive als het ware weer wakker maakt.

Bijdrager
    junoburger

Ik heb alle devices opnieuw gestart maar dat werkt niet.

Andere map op iCloud Drive gewijzigd maar dat maakt de drive niet wakker.

Ik heb nu op mijn MB Air een test file aangemaakt in Numbers en die op de ICloud Drive/Numbers bewaard en die zie ik op mijn iMac in de Finder maar ik kan ‘m op de iMac niet openen omdat ie niet van iCloud Drive kan uploaden of downloaden dus het lijkt erop dat alleen vanaf mijn iMac de bestanden niet goed naar iCloud Drive worden gesynchroniseerd.

Bijdrager
    Shmoo

Uitloggen en weer inloggen kan mogelijk ook zoiets oplossen.

iCloud Drive is gewoon speelgoed in een heel erg mooi emotioneel jasje dat Apple als geen ander kan verkopen. Verwacht er niet te veel van qua prestaties. Ik heb nu een van mijn dagelijkse projecten in de iCloud Drive gestopt om het te testen na een lange tijd wachten zodat de kinderziektes er wel uit waren maar het komt echt niet in de buurt van het niveau waar Dropbox op zit. Het verschil is echt Fortuna Sittard vs FC Barcelona.

Wanneer je voor betrouwbaarheid kiest dan neem je Dropbox.

Bijdrager
    junoburger

Opgelost!

Files in Numbers naar desktop bewaard voor back up, map Numsers op iCloud Drive weggegooid. Numbers maakt dan automatisch een nieuwe map aan. Files terug in de map en het werkt weer. Vage spookklacht! Thanks voor je hulp en suggesties!

Bijdrager
    Spinozo

Je kunt ook meerdere cloudproviders tegelijk gebruiken. Dus de Dropbox Map zet je in de OneDrive map die weer de ICloud Drive map staat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.