5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    beeros

ICloud / drive probleem

Hoi Allemaal,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom, ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Ik heb een verzameling van foto’s.
    1) Fotos van iphone
    2) fotos die op mijn macbook staan. (in een mapje onder documenten)

Nu wil ik alle foto’s bij elkaar hebben in Icloud. ( ik heb 50gb ruimte in Icloud)
    Echter heb ik het idee dat hij de fotos dubbel opslaat.
    Dit omdat als ik via systeemvoorkeuren naar Icloud ga, ik het volgende zie in de balk. Dat 65% gevuld is met documenten en de overige 35% met foto’s en video’s. Als ik op beheer klik zie ik dat 32 gb ingevuld is door andere documenten en dat icloud foto’s 18 gb inbeslag neemt.

Dit kan goed kloppen wat het mapje met foto’s op mijn macbook is rond de 32 gb. Echter hoe kan ik dit nu zo oplossen dat ik geen fotot’s kwijt raak maar dat het ook niet onder fotos als onder documenten wordt opgeslagen.

Heel erg bedankt.

Bijdrager
    nnsa

Foto’s die via de Foto-bibliotheek worden gesynchroniseerd kan je niet bundelen met een aparte folder met Foto’s, tenzij je die foto’s ook in de Foto-bibliotheek zet binnen iCloud.

Bijdrager
    beeros

<p class=”cite”>nnsa op 18 april 2019 om 14:44</p>
    Foto’s die via de Foto-bibliotheek worden gesynchroniseerd kan je niet bundelen met een aparte folder met Foto’s, tenzij je die foto’s ook in de Foto-bibliotheek zet binnen iCloud.

Sorry maar dit snap ik niet. Kunt u mij vertellen hoe dit dan te doen? Ik ben bang als ik ergens foto’s verwijder dat ik alles kwijt ben.
    Lijkt mij dat voor mijn probleem wel een oplossing moet zijn.

Bijdrager
    nnsa

Ik denk dat de simpelste oplossing is om de Foto-folder in Documenten ergens anders neer te zetten, waar er niet met iCloud wordt gesynchroniseerd. Je dient er dan wel op een andere manier een (TimeMachine – aanbevolen) backup van te hebben.

Bijdrager
    Pasav

De foto’s in aparte mappen zitten niet in de foto Library. Als je alle foto’s toevoegt aan Foto’s worden deze gesynchroniseerd, en de losse folder met foto’s kan je dan verwijderen of extern archiveren. Zo staan ze niet dubbel en worden goed gesynchroniseerd  , en zijn dus ook beschikbaar op je iOS devices.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.