7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    roland020

iCloud Drive & Notities syncen niet

Sinds een paar dagen merk ik dat de Notities niet syncen. En nu merk ik ook dat ik geen dingen kan uploaden op iCloud Drive (op meerdere devices niet). Het lijkt of er iets vai iCloud niet goed gaat. Iemand een idee?

Bijdrager
    Shmoo

Uitloggen en weer inloggen?

Weet je zeker dat je overal met hetzelfde account bent ingelogd?

Ben je overal up to date OF gebruik je de bij elkaar behorende iOS en macOS versies? Apple heeft er nog wel eens een handje aan om bijv. Bookmarks van Safari 10 (iOS 10 ) niet meer te syncen met Safari 11 (macOS ) en dat soort ongein.

Bijdrager
    Shmoo

En qua uploaden naaar iCloud Drive.  Gebruik je mogelijk LittleSnitch en blokkeer je IP’s van Google? Dan zou dat verklaren, want iCloud Drive wordt gehost op Google Cloud Services.

Bijdrager
    roland020

Ben bijna overal up to date qua laatste versies. Alleen niet op een oude iPad Air. Daar meld ik me nu even af.

Rare is ook dat ik niet kan inloggen op iCloud.com. Krijg deze foutmelding:

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door  roland020.

Bijdrager
    roland020

Het kan ook een probleem bij Apple zelf zijn… zie nu dit op de systeemstatus pagina…

Bijdrager
    Shmoo

Ja ik zie zojuist ook de melding op The Verge. Dat kan heel goed de oorzaak zijn ja 🙂

Bijdrager
    brouw139

En? Is het inmiddels opgelost? Ik bemerk al enige tijd dat dat de sync van ntities niet goed gaat

– Soms wordt er een aanpassing in een notitie binnen een minuut doorgevoerd, maar andere keren wordt een nieuwe notitie niet overgezet naar aangesloten devices.
    – mappen hebben niet hetzelfde aantal notities op verschillende devices
    – weggegooide notities verdwijnen niet uit de mappen op aangesloten devices (terwijl aanpassingen in notities is dezelfde map wel worden doorgevoerd…)
    – het totaal aantal icloudnotities op aangesloten devices komt niet overeen
    – zoeken levert geen resultaten, terwijl ik zoek naar woorden die 100% zeker in een notitie staan. Partial overeenkomsten worden WEL gegeven!!

Ja, ik ben op dezelfde account ingelogd en ja, standaard zou alles weggeschreven moeten worden op iCloud.

Inmiddels is het zo’n rommeltje geworden dat ik op geen enkel device notities wil uitzetten omdat dan alles van het device wordt verwijderd.
    Inloggen op de Icloud via de webbrowser biedt ook geen info… daar duurt het een eeuwigheid om meer dan 7 notities te laden waarna ik er uit word gegooid. Probleem met server… (dat lijkt me ook ja :-/ )

Het enige dat ik kan verzinnen is dat er een probleem met de notities is omdat ik gemigreerd ben van evernote. Vooralsnog heb ik daar best wel spijt van. (Maar die spijt kan ik beter uiten in een Notities bash-draadje)

Iemand een idee hoe ik de server van icloud reset waardoor de notities van de twee devices wordengeupload en ontdubbeld? Ik heb er geen vertrouwen in… ik heb een verschil van 300 notities tussen mijn ipad en iphone. Van de notities op mijn mac kan ik dat niet eens zien. (Of wel? En waar dan?)

Groet, ben benieuwd!

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door  brouw139.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.