4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    lordoftheflatbush

iCloud Drive missende mappen

Ik heb via mijn Mac een folder met bestanden geupload naar iCloud Drive. Deze folder is zichtbaar op de webbased iCloud Drive en ik kan vanaf hier ook bestanden openen. Als ik echter op iOS iCloud Drive kijk zie ik alleen mappen met app gerelateerde bestanden, maar niet de map die ik geupload heb. Hoe kan dit? Het zou toch allemaal gelijk moeten zijn. Zo heb ik helemaal niks aan iCloud Drive.

Bijdrager
    App69

Met Filebrowser lukt dit wel.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ik ben er inmiddels achter dat de map en bestanden wel doorkomen. Maar het duurt eeuwig…. Op iOS9 zie ik bij instellingen, iCloud, iCloud drive nu dat er e.e.a. gedownload wordt. 1899 onderdelen worden gedownload….Het is toch (hopelijk) niet zo dat nu alle bestanden naar mijn iPhone 6 plus gekopieerd worden???? Dat zou helemaal bizar zijn, dat wil je nu juist niet in de cloud…..
    Als ik een bestand via iCloud drive iOS open (b.v. een word bestand), dan kan dit alleen via Pages?? Ik moet toch eenvoudig zelf kunnen bepalen of ik een Word bestand in MS Word of met een andere app wil openen? Kom op zeg, het is 2015. Waarom maakt Apple het niet makkelijk voor een gebruiker en accepteert eindelijk dat de wereld niet alleen uit Apple bestaat (alhoewel het thuis wel een Apple Store lijkt). Op software vlak zeker niet.

Bijdrager
    Beech

Wat een litanie. Waarom, als je blijkbaar niet weet hoe het werkt ? Een powerpointpresentatie kun je vanuit iCloud Drive, als je op (i) klikt gewoon openen met Powerpoint, als je deze op je iPad hebt geïnstalleerd en vervolgens bewerken. Je kunt ook gewoon op de presentatie klikken en deze bekijken in een viewer, zoals ook het geval is bij een e-mailbijlage.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Beech.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.