6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ElTollo1978

iCloud Drive-mappen op een iOS-device (vs Dropbox)?

Iemand een idee hoe je op je iPad/iPhone iCloud Drive mappen kan zien (zoals je ook keurig alle Dropbox-mappen kan zien met alle bestanden en deze kan openen)?

Zou hier niet iets van een iCloud Drive App voor moeten zijn?:roll:

Bijdrager
    Shmoo

iCloud Drive is een gesloten (gecontroleerd) systeem en dus niet te vergelijken met Dropbox.

Bij Dropbox heb je één folder waar alles in gaat en dan mag je zelf bepalen hoe je die mappen structureert, bij iCloud zijn app developers verplicht om hun spulletjes die ze in de iCloud zetten in een folder genaamd naar de app-naam te plaatsen.
    Alleen wanneer je tussen Macs werkt heb je een soort van open structuur via Finder dat lijkt op Dropbox.

Bijdrager
    annor

Je kunt het programma Documents van Readdle eens proberen. Daar zit iCloud Drive ondersteuning in.

Bijdrager
    ElTollo1978

Dank voor beide antwoorden, ik zal eens naar Readdle kijken!

@shmoo:

Alleen wanneer je tussen Macs werkt heb je een soort van open structuur via Finder dat lijkt op Dropbox.

Maar via http://www.icloud.com kun je wel gewoon alle mappen zien op een ‘Dropbox-manier’, toch? Of zie/begrijp ik het verkeerd?

Bijdrager
    Shmoo

Klopt, in de browser kun je ook handmatig bestanden beheren dat hebben ze waarschijnlijk gedaan voor het geval dat je achter een Windows computer zit en je toch bij je bestanden wilt komen dan kun je even inloggen via de browser en toch bij je bestanden.

Persoonlijk heb ik die open structuur van Dropbox niet nodig, meestal zoek ik apps uit die zowel een iOS als Mac app hebben voor de functionaliteit die ik zoek, deze maakt dan weer gebruikt van de iCloud en op die manier heb je veel sneller al je bestanden direct bij de hand waar je ze nodig hebt.

Ik heb ook niet zo heel veel data in iCloud staan ( pas 120MB ) maar zodra mijn beide Macs overgaan op Yosemite en ik dus helemaal iCloud Drive ga gebruiken dan laat ik de Safari en Mail downloads direct in een ‘downloads’ folder vallen op de iCloud Drive.
    Op die manier heb ik altijd al mijn downloads bij de hand op elke Mac en de kans dat ik een desktop-download nodig ga hebben op een iOS device is hier zeer klein.

Bijdrager
    bonestaak

Alleen jammer dat je voor Icloud in tegenstelling tot Dropbox en Google drive altijd de nieuwste hardware moet hebben. Zo kan ik dus met mijn Ipad 1 niet helemaal gebruik maken (wel iets) van Icloud. Met Dropbox en Google drive kan ik rustig ook met mijn 6 jaar oude Samsung Note hiermee blijven gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.