9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

iCloud Drive: hoe doe je het?

Ik wil een pak bestanden overbrengen van zowel mac als iPad naar iCloud Drive. Diverse file-names dus, zelfs niet meer leesbare uit het appleworks tijdperk, bv. cfk.
    Wat van een iPad komt is geen probleem: het staat in de desbetreffende app, voorzover die synct met iCloud Drive. Anders staat dit wel in de sync van die app met de eigen server.
    Wat van de mac komt ligt wat moeilijker: keynote, numbers, pages, docs, docX, pdf, jpg, enz. enz: zet ik dit allemaal zoveel als mogelijk in mappen onder één bestandsnaam (dus bv. alle pdfs samen, enz), of gewoon per “onderwerp”(bv.alles over ‘Trump’, bij mekaar, ongeacht de bestandsnaam) zoals op de mac zelf? ik stuit hier eigenlijk op de afwezigheid van een mappenstructuur in iOs…

Bijdrager
    McPim

Hoe doe je het op je schijf op je Mac? Met andere woorden, je maakt je eigen structuur die je zelf fijn vindt. Of moeten wij dat voor jou verzinnen?

Bijdrager
    gipsman

@McPim
    OK,?

Bijdrager
    McPim

Ja sorry hoor, maar ik begrijp de vraag niet zo. Wil je weten hoe anderen hun schijf organiseren? Dat kan natuurlijk. Maar dat lijkt me zo persoonlijk en afhankelijk van wat je privé en/of beroepsmatig met je Mac doet dat ik me afvraag of je daar wat aan hebt. Als je dat bedoelt zal ik een serieus antwoord geven. Beloof ik :wink:

Bijdrager
    gipsman

Ach laat maar, ik zoek het nog wel uit.

Bijdrager
    McPim
    Bijdrager
    gipsman

Welbedankt hoor, en sorry, natuurlijk had ik zelf al wat research kunnen doen.

Bijdrager
    Buzz
    gipsman op 12 januari 2017

ik stuit hier eigenlijk op de afwezigheid van een mappenstructuur in iOs…

Als je een diepe mappenstructuur in iCloud Drive maakt kan je via de bijbehorende app op iOS nog steeds gewoon bij al je bestanden.

Bijdrager
    gipsman

@Buzz
    Dat lijkt werkbaar. Toch fundamenteel anders dan bv. dropbox of google drive.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.