6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Hans Luyendijk

iCloud Drive

Ik heb een probleem met iCloud Drive (en ben, geloof ik, niet de enige): als ik op mijn iMac doorklik naar iCloud Drive zie ik documenten staat die ik niet zie, als ik vanaf mijn MacBook pro naar iCloud Drive ga: via de website zie ik alles staan, maar dus niet als ik via de Finder de Drive benader. Doe ik iets fout? Wie helpt?

Bijdrager
    Shmoo

Meestal blijft iCloud dan even hangen of beter gezegd is het vergeten te synchroniseren (winterslaap). Een nieuw bestandje in de iCloud Drive folder plaatsen vanaf je MacBook Pro of via de browser in de iCloud Drive uploaden zorgt er voor dat iCloud Drive uit zijn slaap komt en weer gaan synchroniseren, na een minuutje of zo heb je alle bestanden weer zichtbaar.

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Geprobeerd, maar er verandert niets, ook niet na opnieuw inloggen of er bestanden aan toevoegen… Het blijft raadselachtig.

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Nog even: bij de instellingen kun je iCloud opdracht geven om alle documenten opnieuw te laden; ik dacht daarmee het probleem op te kunnen lssen, maar als ik die opdracht geef, krijg ik te lezen dat het even niet gaat, en of ik het later nog eens wil proberen. Dat ga ik dan maar doen…

Bijdrager
    Hans Luyendijk

/Users/hansluy/Desktop/Schermafbeelding 2014-12-01 om 11.38.40.png

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Gelukt: uit- en weer inloggen loste het probleem op! Bedankt Shmoo, je had (toch) gelijk!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.