21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    RW

iCloud Drive

Hallo, ik heb 25 documenten op mijn HD staan op de iMac. In plaats van alle documenten in iCloud Drive te plaatsen wil ik maar 5 documenten opslaan in iCloud Drive. Kan dit en zo ja op welke manier? Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Shmoo

Nee kan niet.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Andere locatie voor de 20 documenten.

Bijdrager
    Dorkiban

Misschien snap ik het niet, maar je kunt de 5 docs toch gewoon naar de icloud drive slepen?

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>Dorkiban op 12 mei 2019 om 21:25</p>
    Misschien snap ik het niet, maar je kunt de 5 docs toch gewoon naar de icloud drive slepen?

Wanneer ik iCloud Drive activeer gaan dan niet alle documenten automatisch daar naartoe verzonden worden dan??

Bijdrager
    Shmoo

Alleen documenten die in de ICloud Drive folder stopt natuurlijk. Maar die bestanden blijven ook nog steeds op je computer staan. Het werkt die als een externe opslag maar dan online.

Bijdrager
    Beech

Als je in Finder een map Documenten_lokaal maakt zullen de documenten die je daarin opslaat niet in iCloud opgeslagen worden.

Zie verder https://support.apple.com/nl-nl/HT206985

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Beech.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je niet alles in de iCloud Drive wilt zetten, is het ’t handigst om níét je Documenten-map daaraan toe te voegen. Zet gewoon met de hand de bestanden die je wel in de iCloud wilt hebben, in je iCloud Drive in de Finder en je bent klaar.

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 13 mei 2019 om 10:42</p>
    Als je niet alles in de iCloud Drive wilt zetten, is het ’t handigst om níét je Documenten-map daaraan toe te voegen. Zet gewoon met de hand de bestanden die je wel in de iCloud wilt hebben, in je iCloud Drive in de Finder en je bent klaar.

Hoe krijg ik iCloud Drive zichtbaar in de Finder?

Bijdrager
    nnsa

Die zit onder “Ga” of anders in de linker finderkolom slepen vanuit je home-directory.

Bijdrager
    nnsa

Of even aanvinken bij de Finder voorkeuren…

Bijdrager
    RW

Bedankt allemaal maar nu verschijnt “wil je bijwerken naar iCloud Drive” wanneer ik dus iCloud Drive aanvink. Gaan nu al mijn documenten niet onmiddellijk naar daar gezet worden?

Bijdrager
    nnsa

Dat hangt weer van je instellingen  iCloud af onder Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dus: eerst naar systeemvoorkeuren → iCloud en daar zorgen dat de mappen Bureaublad en Documenten níét in iCloud Drive gezet worden, en dan pas in de Finder aanzetten dat iCloud Drive wel in de linkerkolom komt.

Bijdrager
    RW

<p class=”cite”>nnsa op 13 mei 2019 om 18:28</p>
    Dat hangt weer van je instellingen  iCloud af onder Systeemvoorkeuren.

Maar dat is het nu juist wat ik me afvraag, ik wil niet alle documenten naar iCloud Drive zetten. Dus hoe vermijd ik dat? Ik wil dus enkele een paar documenten in iCloud Drive zetten….. Ik vermoed dat alle documenten zullen verzet worden als ik iCloud Drive aanvink????????

Bijdrager
    nnsa

Begin weer overnieuw de reacties te lezen of neem Dropbox.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>RW op 13 mei 2019 om 20:15</p>
    Maar dat is het nu juist wat ik me afvraag, ik wil niet alle documenten naar iCloud Drive zetten. Dus hoe vermijd ik dat? Ik wil dus enkele een paar documenten in iCloud Drive zetten….. Ik vermoed dat alle documenten zullen verzet worden als ik iCloud Drive aanvink????????

Nee, dat worden ze niet. Alleen als het vakje voor „Map ‘Bureaublad’ en “Documenten’” aangekruist is worden ál je bestanden (in die mappen) naar iCloud overgezet. Staat dat uit, zoals in de schermafbeelding hierboven, dan gebeurt dat niet. Zorg dus dat dat bij jou ook zo staat, en ga dan naar de voorkeuren van de Finder om iCloud Drive in de linkerkolom van de Finder te zetten. Heb je dat gedaan, dan kun je daarna met de hand precies wat je wilt daar naartoe kopiëren, en niet meer.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik ben benieuwd…

Bijdrager
    RW

Is gelukt!!! Heb een document versleept naar iCloud Drive in de Finder maar nu staat het op iCloud Drive maar staat het niet meer op de iMac. Kan het zijn dat er een mogelijkheid is dat ik dit document nog kan zien zowel op de iMac via de HD én in iCloud Drive? Met andere woorden het document wordt nu verplaatst naar iCloud Drive maar kan het ook gekopieerd worden?

Bijdrager
    nnsa

Dat kan met de opie-toets ingedrukt en dan naar de Mac verslepen in de finder naar b.v. de desktop/bureaublad.

Bijdrager
    Shmoo

Het bestand staat ook op je Mac. Alles dat je in de iCloud Drive folder gooit staat standaard op je Mac + iCloud Drive.

Tenzij je deze optie hebt geactiveerd + je HD in de computer VOL raakt. Dan gaat macOS zelf bepalen welke (oude + grote) bestanden het enkel in iCloud Drive gaat opslaan om ruimte vrij te maken op je machine.

Daar heb jij geen controle over. Je ziet op dat moment een wolkje achter het bestand in Finder. Dat betekent dat een bestandje alleen op iCloud Drive staat en niet lokaal op je machine. Wil je dat bestandje dan gaan openen dan moet je dit eerst downloaden voordat je ‘m kunt openen. Dat is ook meteen de rede waarom alle bestanden standaard op je Mac + in iCloud Drive (server) staan.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.