10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Col

iCloud documenten synchroniseren niet

M’n documenten die ik maak met Pages op iPad synchroniseren niet met de iMac.
    Door dit probleem probeerde ik het andersom (maakte een Pages-document op iMac) en ook hier werkt het voor geen meter.
    Weet iemand of er momenteel een probleem is in deze? En heeft iemand hetzelfde probleem?
    M’n instellingen staan naar mijn mening juist.
    Trouwens, de hulp-site op Applesupport is hopeloos verouderd (2013) dus daar kom ik ook niet verder.

Bijdrager
    Shmoo

Wat soms helpt is inloggen op iCloud.com dan de Drive optie kiezen en daar een willekeurig testbestandje uploaden. Dan maak je iCloud zeg maar weer wakker.

Bijdrager
    Col

Shmoo, bedankt voor jouw antwoord.
    Heb bestandje opgemaakt in iCloud.com en geupload.
    Op iPad Pages verschijnt er niks en op iMac Pages verschijnt er enkel een symbool van het bestand met de vermelding ‘niet gedownload’ eronder.
    Alles heeft tot voor kort perfect gewerkt.

Bijdrager
    mvanalem

Geen oplossing maar sinds kort wel hetzelfde probleem. Speelt zowel op mijn MacBook, op mijn iPad als ook op de iPhone.
    Heb al in en uitgelogd op iCloud, opnieuw opgestart, niets hielp, Apple geeft alle systemen online. Ik kan op internet ook geen oplossing vinden..
    Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Bijdrager
    Col

IPages op m’n iPad ligt nu al 13 uur open: nog steeds niet gesynchroniseerd na uitloggen en terug inloggen bij iCloud. Documenten verschijnen wel onmiddellijk in het grijs maar met het grijze ‘uppdate-balkje’. Vrijwel onmiddellijk werden er twee documenten opgeladen en de rest ligt er zoals ik al schreef onveranderd bij.

Bijdrager
    Franky Mac

Ik heb deze week ook problemen met iCloud, met Numbers documenten. Het synchroniseren tussen mijn twee Macs werkte niet meer voor alle Numbers bestanden.

Op de ene Mac zag ik het linker deel van het plaatje en op de andere Mac het rechter deel. Op mijn iPad zag ik geen bestand, zo kwam ik erachter.

Helaas, ik dacht dat ik een methode had gevonden om het op te lossen, maar dat was niet het geval.

Vanmiddag heeft synchroniseren weer gewerkt, maar toen ik een half uur geleden een Numbers bestand bewerkte was het weer mis. Een grijze balk met de melding synchronisatie is nu al een half uur zichtbaar op beide Macs en op mijn iPad zijn de wijzigingen die ik heb aangebracht nog niet zichtbaar.

Bijdrager
    Col

Bij mij nu al enkele dagen zonder resultaat: nog steeds niets gesynchroniseerd.
    Ik weet het niet zeker maar lijkt mij sinds de laatste update (8.2) te zijn. Ik heb er in ieder geval sinds dan last van, ervoor werkte alles prima.

Bijdrager
    kommer1967

Apple is druk bezig geweest met iCloud (drive).
    De synchronisatie problemen zijn opgelost.
    Het werkt nu zoals het moet.

Bijdrager
    Hansi2124

Nou, hier niet hoor. Er wordt totaal niets gesynchroniseerd:(

O, wacht…. Nadat ik de iPhone opnieuw heb opgestart ging hij synchroniseren. Dat lijkt dus de oplossing: uit- en aanzetten!

Bijdrager
    Franky Mac

Bij mij werkt het ook inmiddels weer en dat zonder herstarten van mijn iPad.

Correctie 25-3 @ 20:17
    Een Numbers spreadsheet die ik vanmorgen veranderd heb op mijn MacBook is nog steeds niet gesynchroniseerd op mijn iMac.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.