20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iCloud Delen met gezin, ook meteen zoek mijn iPhone wissen?

Hoi Allemaal,

Wij gebruiken iCloud delen met gezin, dit werkt best aardig, vooral met aankopen voor de minderjarige in de familie. Echter viel mij op dat als een van de kinderen inlogt met zijn/haar eigen iCloud id in “zoek mijn iPhone” ze alle in de familie aanwezige apple apparaten zien.

Tot zover niet zo erg.

Ze kunnen echter ook even jou iPhone / MacBook Pro enz. wissen….

Iemand een idee of dit anders kan? (dus vinden is niet erg, maar wissen wel)

Ik heb natuurlijk hele nette kinderen, ;-) maar ja, je weet nooooooit.;-)

Bijdrager
    McPim

Dat kan (uiteraard) niet zomaar. Als je kinderen dat willen doen moeten ze jouw AppleID invullen nadat ze op ‘wissen’ klikken, en dat hebben ze niet neem ik aan.

(je eigen lokatie wel of niet zichtbaar kun je ook instellen naar believen trouwens).

Inactief
    Anoniem

Dat is dus niet zo. Als ik op de iPhone van een van de kinderen inlog met zijn/haar apple id (waarbij je dus als ouder wel akkoord moet geven op het aankopen van een app) kun je gewoon alle aanwezige apparaten wissen. Dus niet met mijn apple id, maar echt met die van hun.

Het hele lijstje werk: Geluid afspelen / Verloren / Wis iPhone.

Je kunt inderdaad wel je eigen locatie aan of uit zetten. Maar deze instelling is nergens in te stellen. (of ik heb deze niet gevonden)

Bijdrager
    McPim

Heb je dat uitgeprobeerd dan?

Inactief
    Anoniem

Ja

Inactief
    Anoniem

Deze situatie is overigens al een tijdje zo, ik kwam er alleen zojuist achter.

Bijdrager
    McPim

En toen werd jouw eigen iPhone gewist en moest je hem herstellen?

Inactief
    Anoniem

Ik denk zelfs dat het zo bedoeld is.

Bijdrager
    McPim

Geef eens antwoord op de laatste vraag:wink:

Inactief
    Anoniem

Ja voor het testen even een reservekopie gemaakt en op wissen drukken. hopsakee, iPhone leeg.

Bijdrager
    McPim

https://support.apple.com/kb/ph2701?locale=en_US

Ik heb het zelf namelijk ook geprobeerd. Als ik als kind ben ingelogd en mijn eigen iPhone in hun lijst wil wissen moet ik toch echt eerst mijn eigen AppleID invoeren..

Bijdrager
    McPim

En zojuist nog even op de telefoon van mijn vrouw geprobeerd. Kan ook bij haar niet mijn iPhone wissen zonder mijn eigen wachtwoord in te voeren nadat je op ‘wissen’ klikt. Je praat poep raymin..

Inactief
    Anoniem

Het kan wel, heb je wel een iCloud delen met gezin ingesteld?

Inactief
    Anoniem

Ik heb toch echt een reservekopie terug gezet vanmiddag.:-o

Bijdrager
    McPim

Ja, daar hebben we het de hele tijd over toch? Het zou ook bizar zijn dat Apple dit zou toestaan, je minderjarige kind die jouw iPhone kan wissen zonder je wachtwoord in te vullen:lol:

(het enige dat ik me kan voorstellen is dat op een of andere manier jouw icloud account met ww ook op hun telefoon staat ingesteld.. iets klopt er namelijk niet in je setup als het waar is wat je zegt)

Inactief
    Anoniem

hmmm bij een vriend (zijn familie) moet je bij wissen idd zijn eigen wachtwoord intikken op het moment dat je vergrendelen of wissen klikt (een MacBook Pro). Bij ons niet. Ik denk dat er ergens een bitje scheef ligt hier.

Bijdrager
    McPim

Ze hebben allemaal hun eigen AppleID neem ik aan? En nooit iets met jouw AppleID gedaan op hun telefoon of jouw iCloud account gebruikt?

Inactief
    Anoniem

Ik heb wel ooit eens met mijn apple ID ingelogd op zoek mijn iPhone, om te kijken hoe dat werkt en nog voor je een gezin kon toevoegen. Ergens zal dit nog in een sleutelhanger zitten o.i.d. Feit blijft dat ik echt met de apple id van mijn zoon inlog, gebruikersnaam en wachtwoord. Na je post echt nog even een paar keer nagekeken en geprobeerd.

Even een ” nieuw” gezinslid aangemaakt ;-| en via “hem” moet ik dan uiteindelijk mijn wachtwoord invullen vlak voor de genadeklap. Ergens zit er wat scheef. Ik ga even zoeken.

Inactief
    Anoniem

Resume. Het zou niet moeten kunnen, daar ging het om.

Als ik er achter ben waarom, laat ik het even weten.

Bijdrager
    McPim

Agree, het zou zeker niet moeten kunnen. Iets van jouw account zal inderdaad wel achter zijn gebleven, het iCloud account zelf, de zoek mijn iPhone inlog van jezelf, misschien staat er bij Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda’s nog een account van jezelf. Hoop dat je erachter komt!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.