7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ilovemyiphone

icloud calendar integreren in webpagina

Ik ben opzoek naar een oplossing om icloud calender te integreren in een webpagina. Er zijn oplossingen voor koppelingen met google en yahoo maar niet naar een uniek url (mijnwebsite.nl/calendar). Help?

Bijdrager
    mslik

Hoi,

iCloud is gesloten en volgens mij is wat jij wilt niet mogelijk. Maar misschien kan je je iCal publiceren naar een google kalender en kun je die integreren op je website.

Ik heb een artikel gevonden ooit die je misschien op weg kan helpen. Zelf nooit geprobeerd dus heb geen idee of dit nu mogelijk is. Don’t shoot the messenger:)

Het artikel vind je hier

Michiel

Bijdrager
    Shmoo

Dat heeft niets met iCloud als gesloten te maken maar alleen met Google dat zijn software als web-diensten ontwerpt.

Google is een bedrijf dat zich richt op web-diensten dus al hun software kun je vaak met één klik op het internet delen en exporteren, Apple maakt hardware en software dat samenwerkt met hun eigen hardware en niet software voor het internet.

Wat jij nu moet doen is een kalender-script zoeken dat je op jouw website kunt installeren , iets dat Google op hun server heeft draaien.
    Zodra je een script hebt gevonden dan kun je gewoon een aantal simpele stappen doen zoals:

iCal > Exporteren
    Website inloggen > Data Importeren

Aangezien iCal op je Mac sync via iCloud heb je altijd up-to-date informatie dat je exporteert.
    Via de Apple Automator (robot) kun je waarschijnlijk het exporteren automatiseren elke 5 dagen of wat dan ook.

Kijk eens naar dit kalender-script het ziet er niet slecht uit al zeg ik het zelf.

(binnen een paar seconde gevonden dus niet naar alle features gekeken)
    http://www.calpresspro.com/calendar/#action=calp_today&calp_post_ids=

Bijdrager
    Ilovemyiphone

Opzicht niet onaardig, helaas is het een betaalde dienst en kan ik er daardoor lastig aan sluiten. Maar dit is wel wat ik bedoel, bedankt.

Bijdrager
    Ilovemyiphone
    Bijdrager
    ErikvdVen
    Bijdrager
    Shmoo

Nog een scriptje dat ik toevallig tegen kwam..

http://codecanyon.net/item/google-ical-xml-event-list-calendar-for-php/2560605?WT.ac=category_thumb&WT.seg_1=category_thumb&WT.z_author=RikdeVos

Deze Sync volgens mij ook nog direct met iCal.
    En zo te zien gemaakt door een NL-er

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.