4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Arjan110

iCloud bibliotheek Foto's verplaatsen naar lokale Mac map

de nieuwe Foto’s applicatie op OSX zorgt door het overnemen van de foto’s uit Iphoto er meteen voor dat mijn huidige iCloud abonnement van 20GB geheel vol is gelopen.

Nu wil ik de ruimte vrij maken zonder de foto’s kwijt te raken. Ik dacht dat te kunnen doen door een nieuwe bibliotheek aan te maken en dan de oude foto’s uit de iCloud bibliotheek te slepen maar ik zie nergens een optie waarmee ik dat kan doen.

Hoe zorg ik ervoor dat ik eenvoudig veel van mijn iCloud ruimte terug krijg en tegelijk mijn foto’s blijvend kan bewaren op mijn Mac?

Bijdrager
    Arjan110

Zie al wel dat ik foto’s gewoon van de app kan selecteren en verslepen naar een finder map, maar dan wordt het bestand kleiner qua MB’s.

Oftewel het lijkt er op dat hierdoor de kwaliteit van de foto minder wordt !?

Bijdrager
    Free_ltd

Ik ben hier ook nog alles aan het uitzoeken. Maar toen ik hoorde dat het allemaal in de cloud was, en ik zie dat ik 52GB aan foto’s heb, dacht ik er ook al aan dat ik met mijn 5GB niet meer toe zou komen. Slimme zet van Apple om de mensen nu aan te sporen om maandelijks te dokken voor meer ruimte.

Voorlopig heb ik al mijn foto’s in mappen en submappen in finder staan, zoals het vroeger op mijn windowspc’s ook stond. Heb me nog niet kunnen verdiepen in iPhoto en n Foto. Want heb schrik dat het allemaal wat gaat fout lopen. Nu heb ik er alle controle over. Pas als ik het programma door en door ken en het mij bevalt, dan overweeg ik pas het te gebruiken waarvoor het dient en maandelijks ruimte te kopen.

Weet niet of het gaat, maar krijg je de foto’s in de cloud ook terug in de filmrol gezet van de iPhone bijvoorbeeld? En daarna via ‘fotolader’ direct in finder importeren? Van filmrol naar finder heb ik daarstraks met wat filmpjes gedaan en werkte, maar vanuit de cloud weet ik niet hoe het moet.

Het blijft toch ingewikkeld met dat fotogedoe bij Apple.

Bijdrager
    abbenhui

Weet niet of het gaat, maar krijg je de foto’s in de cloud ook terug in de filmrol gezet van de iPhone bijvoorbeeld? En daarna via ‘fotolader’ direct in finder importeren?

Nee, niet in de filmrol. Je zou dan eerst de Foto-app moeten installeren en toegang geven tot iCloud.Daarna kun je kiezen of je de foto’s op volle resolutie of kleiner op je apparaat wil bewaren.
    Op je IOS-apparaat moet je dan ook de iCloud fotobibliotheek inschakelen, en daarna staan ale mappen op iCloud ook op je apparaat (en op je Mac).

Als je de iCloud fotobibliotheek inschakelt verdwijnt filmrol en fotostream. Bovendien worden alle foto’s die je vanaf itunes op je apparaat hebt gezet gewist; die moet je dus eerst naar je Mac overbrengen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  abbenhui.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.