3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    JP

iCloud bestanden verdwenen.

Heb zo juist op een pc de map iCloud verwijderd.
    Nu zijn op mijn iMac alle mappen en files op het bureaublad verdwenen.
    Ik heb op de pc niet iCloud uitgeschakeld maar de iCloud map naar de prullenbak gestuurd en verwijderd.
    De waarschuwing die je te zien krijgt is dat de bestanden van de pc worden verwijderd en dat ze via een browser beschikbaar zijn.
    Is mijn bureaublad nog ergens?

Nog even ter verduidelijking alle overige bestanden staan, voor zover ik dat heb kunnen controleren, nog wel in iCloud.

B.v.d. voor reacties.

Sleutelbeheerder
    Night

Lees deze ‘how’to’ even door hoe de juiste handelswijze is om de Desktop en Documents weer op de juiste plaats te krijgen na uitschakeling van de backup-functie in iCloud:

https://www.howtogeek.com/273629/how-to-restore-your-desktop-and-documents-after-disabling-icloud-sync-in-macos-sierra/

Je zult dus alle files en folders handmatig van iCloud.com moeten downloaden of terugzetten vanaf een TM backup.

Bijdrager
    JP

Beste Night,

Helaas werkt dit niet. Er stond niets meer in iCloud map bureaublad.Het kan zijn omdat ik bij het verwijderen van die … pc niet de juiste procedure heb gevolgd of het is een streek van Bill Gates. En wat betreft de back up, die maak om om de paar dagen maar het laatste bureaublad stand zat niet in de laatste back up. Ik heb e.e.a. wel kunnen redelijk kunnen reconstrueren. 4 films ca. 2 maanden noeste arbeid had ik zoals gewoonlijk op wel 4 media geback upped dat deed ik elke keer als ik stopte met bewerking.

Nog bedankt en vriendelijke groet,

Hans

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.