7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    womoko

iCloud bestanden openen in Finder

Sinds Mountain Lion is het makkelijker geworden om bestanden rechtstreeks vanuit Pages of Numbers op te slaan in iCloud. Is het mogelijk om deze bestanden weer te openen vanuit een Finder venster? (net als bijv. Dropbox)

Bijdrager
    AppleStef

Nee.

Bijdrager
    segher

-_-

Bijdrager
    Shmoo

Nee en of dit ooit gaat komen in de toekomst is maar de vraag.

Ik denk dat Apple volledige controle wilt houden over wat wel en wat niet in hun iCloud komt te staan.

Wel heb ik al besloten dat wanneer dit mogelijk is dan gaat Dropbox eruit en koop ik 50 of 100GB iCloud opslag p/jaar.

Bijdrager
    SunKeeper

iCloud is een synchronisatiedienst.

Wanneer je iets ‘in iCloud’ opslaat, betekent dat dat je andere apparaten op hetzelfde Apple ID (voorzien van iWork) het ook krijgen en kunnen openen.

iCloud heeft voor bestanden ook een webinterface. Alleen kun je daar (nog) vrijwel niets.

Edit: Shmoo is mij net voor.:smile:

Bijdrager
    ldamp

Kijk is in je bibliotheek/Mobile Documents dat is je icloud map.. daar is als het goed is alles in opgeslagen.
    daar staat het per programma in mappen verdeeld en dan in de map documenten. Of het zo echt handig is weet ik niet.

Bijdrager
    jeanien

Ik werk op een Mac OS X versie 10.7.5 en heb ook iCloud. Op mijn mac in Finder/Bibliotheek/mobile documents worden mijn number en pages documenten niet opgeslagen. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Toen de betaversies van Pages en numbers nog niet beschikbaar waren, waren op mijn mac in Finder de pages en numers bestanden wel terug te vinden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.