12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    RW

iCloud beginner

Hallo

Ik had me eens ingelogd bij iCloud en ik had niets anders dan problemen! Ik had bijvoorbeeld dubbele agenda afspraken in de agenda op mijn iMac. Ook op mijn iPhone. Intussen heb op mijn iMac in agenda weer alles op orde gezet en heb ik mij sindsdien niet meer ingelogd op iCloud. Moet ik ook iets instellingen ivm iCloud op de iPhone en de iMac?
    Toch wou ik wel eens weten vooraleer ik het nog eens waag op iCloud of ik
    1- alles kan deleten op iCloud (ik wil enkel agenda gebruiken), met andere woorden kan ik alles wat in agenda staat op iCloud verwijderen om dan opnieuw eens te proberen met een back up van de iMac en iPhone?
    2- Als ik in de agenda iPhone iets verander wordt dat via iCloud gesynchroniseerd. Stel dat ik offline ben en ik verander voor dezelfde agenda maar dan op de iMac iets op die dag en dan ga ik online welke verandering wordt hier dan gesynchroniseerd? Deze op de iPhone of deze op de iMac??
    3- Ik heb wel eens een venster gezien op iCloud dat zegt “Als u documenten en gegevens uitschakelt, worden alle gegevens die zijn opgeslagen in iCloud verwijderd van deze mac”. Wordt hiermee bedoeld dat alles van je mac zelf verwijderd word???? Of wordt het verwijderd van iCloud???

Het is wat verwarrend vind ik.

Bedankt voor wat info!!

Bijdrager
    buddy

info kan ik je echt niet geven .Ik ben het er wel mee eens dat dat hele gedoe met iCloud verwarrend is8Ik wil bijv echt niet dat de twee iphones de ipad en de imacs hier in huis gesynchroniseerd wordenMijn vrouw hoeft niet alles te zien wat ik doe…….

Bijdrager
    RW

Voelt iemand zich geroepen om mijn drie vragen te beantwoorden aub? Alvast bedankt!!

Bijdrager
    iquik

Beste RW,

Ik heb eens naar je vraag 2 gekeken. Ik heb het volgende gedaan:

1. Agenda item op m’n iMac aangemaakt. –> verscheen binnen 5 seconden ook op m’n iPhone

2. iPhone in vliegtuigstand gezet.

3. Het agenda item op m’n iPhone een uur naar achter geschoven.

4. Het agenda item op m’n iMac (online) een uur naar voren geschoven.

5. M’n iPhone weer online gebracht.

–> De laatste aanpassing blijkt vervolgens ook op m’n iPhone te verschijnen.

Bijdrager
    JJmac

Maw ik heb in de iCloud ook wel eens wat verwijderd omdat het niet goed ging en was ik ook alles kwijt, sindsdien gebruik ik het niet meer, heb dan ook een Timemachine.

Bijdrager
    RW

Bedankt voor de info’s!! Is toch wel raar vind ik: iCloud is feitelijk iets persoonlijks en toch kan je er niet mee doen wat je wil. Het zou zeer interessant geweest zijn indien er iets fout loopt om iCloud volledig te wissen om dan weer tot synchroniseren over te gaan. Maar blijkbaar als je in iCloud iets wist ben je ook op de iphone, imac, enz ook alles kwijt…..

Bijdrager
    IGBA

Als datgene wat je op iCloud wist, overal bleef staan, werd het pas echt een rommeltje. Het primaire doel van iCloud is nu juist dat alle informatie op alle apparaten synchroon blijft. Dat neemt niet weg dat het verstandig is om met enige regelmaat lokale backups te maken – een complete of alleen van specifieke onderdelen. Instructies daarvoor vind je hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204055

Die backups kun je natuurlijk ook gebruiken om dingen die je van iCloud hebt gewist terug te zetten. Van sommige items, waaronder agenda en contacten, houdt iCloud trouwens eerdere versies achter de hand – voor het geval dat. Informatie daarover kun je hier vinden: https://support.apple.com/kb/PH2679?locale=en_US&viewlocale=nl_NL en https://support.apple.com/kb/PH22730?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    RW

Thx voor deze info!! Maar dat is het nu juist waar mijn probleem zit: sommige items zoals AGENDA en CONTACTEN krijg ik soms dubbel terug op mijn iMac en dit uit eerdere versies. En dan moet ik opnieuw op mijn iMac de dubbele contacten verwijderen en de dubbele afspraken in mijn AGENDA. Bijvoorbeeld een afspraak die maar 1 keer vermeld staat in mijn agenda op de iMac staat er nog een keer op na inloggen bij iCloud.

Hoe kan ik dit vermijden???

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Onnodig quote-gebruik verwijderd

Bijdrager
    GoeieDag

Voor agenda en contacten moet je de lokaal opgeslagen data weggooien, als alles eenmaal goed in de iCloud zit.

https://support.apple.com/en-us/HT203521

Hiervoor kan het best iemand die het een beetje snapt, naast je achter de Mac hebben, om je mee te helpen.

Bijdrager
    koen

In het Nederlands is het misschien wat makkelijker:

https://support.apple.com/nl-nl/HT203521

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou gewoon de computer wegdoen en gaan nadenken over kleinkinderen en pensioen.

Bijdrager
    RW

@shmoo, en als ik nu al eens op pensioen zou zijn en kleinkinderen zou hebben??? Dan hoef ik daar al niet teveel over na te denken en is er tijd over om over bovenstaande zaken na te denken……

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.