4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

iCloud backup werkt na switch iCloud account niet

Ik zit met het volgende,
    Gisteren avond heb ik zoals zovelen IOS 5.0 op mijn ipad 2 gezet en heb ik mijn “normaal apple id” omgezet naar een iCloud account, hiermee heb ik alle aankopen gedaan in de appstore. Echter heb ik hier maar 5GB storage voor.
    Dus heb ik vandaag mijn free mobile me, die is geupdate naar iCloud ingesteld waarbij ik dus 25Gb storage heb.

Echter als ik deze instel lijkt alles goed te werken, mail/agenda/etc werkt allemaal, als ik naar de backup ga, zegt hij netjes dat ik 25Gb beschikbaar heb maar als ik de schakelaar omzet dan zegt hij:
    iCloud Backup Failed: “There was a problem enabling iCloud Backup”

Nu heb ik bij het vorige account netjes de data verwijderd dus dacht dat het wel goed zou gaan.
    Iemand die hetzelfde heeft, of nog beter een oplossing:)

update:
    Ik merk ook dat als ik terug inlog met mijn oude apple id waarbij de backup wel lukte, opeens dezelfde melding krijg.
    Op dit moment zit ik wel op het werk wifi, misschien dat ze wat poorten hebben geblokeerd, als ik een vpn verbinding opzet naar huis, zegt hij dat ik wifi moet aan zetten, hebben meer mensen dit probleem?

Bijdrager
    Killbill

Volgens mij zijn de Apple server overbezet…

Bijdrager
    derkhove71

Klopt, zal inderdaad iets te maken hebben met overbelasting, vandaag hele dag was het niet mogelijk op ipad 1 en iphone 4, nu net 5 minuten geleden werkt het wel en zijn ze aan het back-uppen….gewoon later nog eens proberen dus.

Bijdrager
    madcat

inderdaad, server was overbelast. inmiddels al een paar keer een backup gedaan.. ook op het werk lukt het prima!
    Wel is het verstandig om even te kijken wat er gebackupped wordt, zo had mijn vriendin de VIVA app op de ipad gezet, en deze was qua backup 850MB! nadat dit was weg gehaald was de complete backup maar 200 MB.
    De backups daarna zijn incrementeel dus zijn in een paar seconden gepiept

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.