3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    JWR

iCloud backup voor foto's / Foto's delen

Hallo Allemaal,

Ik wil graag mijn fotomateriaal wat ik nu lokaal op mijn iMac opberg opslaan in iCloud. Daarnaast wil ik vanuit iCloud foto’s kunnen delen / toevoegen aan een topic op een forum. Voor het delen / toevoegen op een forum maak ik nu gebruik van Photobucket.com. Aangezien ik alles centraal wil kunnen beheren zou iCloud naar mijn idee de ideale oplossing zijn.

Mijn vragen zijn de volgende:

1) kan ik iCloud/Foto dusdanig instellen dat bij het maken van een foto op mijn iPhone of iPad het origineel automatisch in de cloud komt te staan? (volgens mij mogelijk…:-)

2) kan ik het delen van foto’s en dus opnemen in een forum (zoals dit mogelijk is in Photobucket) ook vanuit iCloud? Ik zie namelijk nergens de mogelijkheid om ergens de betreffende link naar de foto c.q het album te kopiëren.

zie voorbeeld:

Groet,

Jan-Willem

Bijdrager
    digideon

1. Ja, dat is de essentie van iCloud Foto biblitoheek;-)

2. Nee, je kunt geen ‘openbare’ link maken o.i.d. Wel kun je albums delen (en soort van openbaar maken) met personen die je zelf uitnodigt, maar dat is niet wat je bedoelt.

Bijdrager
    JWR

Dank digideon voor je reactie.

Wat 1 betreft: ik ben na je reactie nog wat verder gaan speuren en inderdaad de juiste instellingen kunnen maken. 2: écht jammer. Ik zou graag wat extra ruimte willen huren en daarmee alles op 1 plek onder brengen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.