7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    DesertDog

iCloud backup – 16GB telefoon geeft 150GB backup

Mijn iPhone van 64GB (16,7GB gebruikt, 38,7GB vrij) gaf steeds de melding dat er geen backup gemaakt kon worden naar mijn 50gb iCloud account. In dit account werd verder enkel een iPad backup gemaakt van 890MB. Verder zijn er geen backups van oude devices of van photo library.

Om toch een backup te kunnen maken heb ik maar geupgrade naar 200GB, Nu is het wel gelukt maar wat mij zeer verbaast is dat mijn telefoon een backup maakt van 151GB!!

Hoe kan een 16,7GB gebruikte telefoon 151GB nodig hebben?

Bijdrager
    madcat

je photo library heb je denk ik ook aan staan

Bijdrager
    DesertDog

Mijn Photo Library staat (zoals vermeld) niet aan. Mocht hij zelfs aanstaan, dan neemt het op mijn 64GB iPhone natuurlijk ook geen 151GB in beslag

Bijdrager
    Shmoo

Kijk gewoon op iCloud.com waar die data in is gaan zitten.

Even inloggen en dan bij instellingen, je ziet dan overgaan gewoon een overzicht van je opslag.

Bijdrager
    DesertDog

Dat heb ik gedaan en vandaar ook mijn vraag. Zoals je ziet gebruikt mijn iPhone zelf 16,8 GB:

De backup bevat de volgende programma’s maar dit kan toch nooit 150GB zijn als mijn telefoon alleen al maximaal 64GB is (en slechts dus 16,8, inclusief iOS gebruikt) Waar komt die overige 130GB vandaan?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou zeggen gooi die Back-up weg en maak direct een nieuwe.. Dit zijn precies van die dingen waarom ik geen automatische Back-up systemen van Apple gebruikt. Ze zijn compleet waardeloos en niemand bedrijft hoe ze werken. Ik maak gewoon handmatig via iTunes mijn backups.

Niemand kan je vertellen waar dit in is gaan zitten, waarschijnlijk muziekbestanden, foto’s of zoiets voordat je de cloud versie bent gaan gebruikten is opgenomen in de iCloud Back-up.

Bijdrager
    tarun

Klik die 151.3GB eens open. Kijk wat daar staat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.