7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

iCloud back-up terugzetten kan niet na 'Herstel alle instellingen'

Gisterenavond was ik in de Coolblue voor een klein probleem dat nog niet opgelost is: de maximale accucapaciteit wordt verkeerd weergegeven. Er staat 93% terwijl ik 99 of 100% heb.

Om dit ‘probleem’ te verhelpen heeft de monteur aldaar gesuggereerd om bij ‘Stel opnieuw in’ te kiezen voor ‘Herstel alle instellingen’.

Alleen blijkt nu dat ik mijn iOS iCloud back-up met al mijn instellingen niet meer terug kan zetten. Is dat normaal?

Weet iemand hoe ik dat alsnog kan doen? iTunes (Ik zit op mojave en iOS 13.2.2) ziet de iOS iCloud back-up niet eens.

Edit: Staat dit in het verkeerde subforum?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door whaha. Reden: subforum
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

93% lading kan ook wijzen op de toestand van accu..

Probeer eens opnieuw calibreren.

Bijdrager
    whaha

Dat hebben we dus gedubbel checkt. Het is een accu die 35 x volledig opgeladen is. Zowel de test software bij Coolblue als die van coconutBattery zijn er over eens dat er niets met de accu aan de hand is.

Edit: Maar die verkeerde weergave is dus het probleem niet meer. Ik typte dat enkel om aan te geven wat de aanleiding was om ‘Herstel alle instellingen’ te proberen. Ik herhaal, de accu is in orde, de indicator was en is fout, maar dat is een veel kleiner probleem dan ik nu heb.

Edit2: Als iemand een methode weet om alle draadloze netwerk instellingen uit mijn iTunes of iCloud back-up te vissen dan zou ik al flink geholpen zijn. Kan ik misschien de WiFi van mijn iMac overnemen en op die manier weer toegang krijgen tot al die draadloze netwerken?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door whaha. Reden: WiFi instellingen
    Bijdrager
    GoeieDag

Als je weer inlogt in je iCloud account, dan zal met Sleutelhanger (die std aan staat) alle ww weer terug komen, ook de WiFi ww en daarmee de toegang tot de draadloze netwerken.

Hebben we het trouwens over een iPhone (welke?)? Want je beschrijft het niet echt duidelijk voor de onwetende toehoorder.

Bijdrager
    whaha

Ik ben nog steeds ingelogd op iCloud geloof ik.

Het gaat om een iPhone SE 64 GB waarvan de accu is vervangen op 18 september 2019.

Ik had sleutelhanger uitstaan… even kijken of ik die wel aan heb staan op mijn iMac, anders wordt het lastig…

Edit: Sleutelhanger staat op mijn iMac ook niet aangevinkt bij iCloud.

Voor wachtwoorden gebruik ik namelijk BitWarden maar iets zegt me dat dit programma geen WiFi wachtwoorden heeft…

Het is een iMac met Mojave 10.14.6

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door whaha. Reden: Sleutelhanger iMac
    Bijdrager
    GoeieDag

Tja, waarom zou je ook een goede service wel gebruiken…?

Zet iCloud Sleutelhanger aan op de iMac, en dan op de iPhone, dan zou het ook goed moeten komen. Althans voor de netwerken waar de iMac ooit mee verbonden is geweest.

Bijdrager
    whaha

Dat zal dan niet echt helpen, want dat is 1 netwerk.
    Afijn, ik ben de telefoon in kwestie al aan het herstellen, maar hij blijft hangen op ‘Onderdelen uploaden naar iCloud’.

Iets zegt me dat ik dat over moet slaan en verder moet gaan met wissen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.