4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Finisher

iCloud back up

Mijn vriendin heeft een iPhone. Nu heeft ze geen eigen iCloud account. Echter wil ze dit nu wel.
    Haar telefoon gegevens staan op het account van haar dochter.
    Deze heeft wel een iCloud account.
    Kan mijn vriendin haar eigen data omzetten naar haar eigen account? En zo ja hoe?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door Night. Reden: Duplicaat topics verwijderd. Eén keer op 'verzenden' klikken is echt voldoende
    Bijdrager
    csteelooper

Ja dat kan. Schakel in de instellingen eerst de icloud-functies uit (Agenda, contacten, foto’s, etc.). Let daarbij telkens op dat je aangeeft dat je een kopie van de gegevens wilt bewaren op de iPhone. Meld je daarná af bij het iCloud-account van de dochter. Doorloop daarna de procedure voor inloggen met een andere account, waarbij je aangeeft dat je nog geen account hebt en dan een nieuwe account maakt.

Tot slot wordt je dan ingelogd bij de nieuwe account. Controleer daarna of de diverse iCloud-fcuncties van hierboven weer aan staan (voorzover gewenst) en schakel ze eventueel aan. Let goed op meldingen die je krijgt bij het aanschakelen, opdat je niet alsnog gegevens verliest.

Ook FaceTime en iMessage moeten worden afgemeld bij de dochter (indien van toepassing) en weer worden aangemeld bij de nieuwe account. Voor de App-store geldt eenzelfde verhaal. Wel geldt hier dat apps die nú op de iPhone staan, eventueel behouden kunnen blijven als je naar de nieuwe account over gaat; die apps zullen dan ook gewoon worden bijgewerkt.

Bijdrager
    Finisher

👍🏼

Bijdrager
    GoeieDag

Finisher op 11 mei 2020 om 07:45
    Mijn vriendin heeft een iPhone. Nu heeft ze geen eigen iCloud account. Echter wil ze dit nu wel.

Dat moet ze ook willen! Zo’n account kun je nooit delen; er zijn veel te veel persoonlijke zaken aan gekoppeld.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.