30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)
  • Q:
    Bijdrager
    novae

iCloud al beschikbaar!

iCloud is al beschikbaar, ik kan al over stappen met mijn MobileMe naar iCloud. Echter na bijna alle stappen te hebben doorlopen loop je nog vast op het feit dat je eerst iOS5 en OSX Lion 10.7.2 moet hebben. Dus toch nog maar weer even wachten op wat er vandaag komen gaat.

Bijdrager
    Oppie

Dus iCloud is nog NIET beschikbaar!
    En dat het vandaag beschikbaar komt, wisten we al weken.

Fail!

Bijdrager
    Afroman

Mooi, werkt dus niet op Snow Leopard…

Bijdrager
    novae

Is geen Fail hoor. Er zijn genoeg mensen die al werken met de beta’s, en al wel over kunnen stappen dus.

Bijdrager
    Mjansen

Lekker is dat, dus ik kan me wat oudere Macbook pro die geen Lion kan draaien gewoon bij het vuilnis zetten…. Chill Apple, echt heel fijn…

Bijdrager
    KarelWillem

Ziet er wel mooi uit hoor.:lol:

Bijdrager
    storbuzs

Bij mij doet ie het wel… Op Windows 7 :innocent:
    Das op mijn werk… Thuis werk ik met Mac OSX Lion :thumbsup:

Moderator
    Mac Daddy
    Mjansen op 12 oktober 2011

Lekker is dat, dus ik kan me wat oudere Macbook pro die geen Lion kan draaien gewoon bij het vuilnis zetten…. Chill Apple, echt heel fijn…

Hoezo? Je hoeft toch niet iCloud te gebruiken? Er zijn nog genoeg andere dingen die je met een Mac kan.

Bijdrager
    novae
    Oppie op 12 oktober 2011

Dus iCloud is nog NIET beschikbaar! En dat het vandaag beschikbaar komt, wisten we al weken. Fail!

Overigens is de rede dat ik dit postte het feit dat ik het grappig vind dat Apple iCloud al open zet, zonder officieel alle benodigde updates los te geven. Ik zou dat hebben omgedraaid. Eerst de updates, en vervolgens iCoud open zetten. De melding was dus puur omdat ik het een grappige situatie vind.

Bijdrager
    KarelWillem

Die ‘grappige situatie’ staat open voor de developers.

Bijdrager
    Afroman

Ik ben geen developer en toch kan ik naar binnen. Maar goed niet heel gek want vandaag wordt het openbaar gesteld.

Moderator
    Mac Daddy

De developers konden al een tijdje in de Cloud.

Moderator
    Mac Daddy

Toen stond er namelijk dit op de iCloud site.

Afroman op 12 oktober 2011

Ik ben geen developer en toch kan ik naar binnen. Maar goed niet heel gek want vandaag wordt het openbaar gesteld.

Jij draait toch Snow Leopard, of ben je al over op Lion?

Bijdrager
    Afroman

Ja ik draai Snow Leopard. Maar tot nu toe kan ik enkel Find My iPhone gebruiken. Hopelijk komt nog 10.6.9 anders zie ik het er somber in. Dan ga ik later gebruik maken van iCloud.

Bijdrager
    Nick Nack

Ik heb zojuist mijn iCloud aangemaakt, ook voor mijn vriendin, je kan nu gratis een @me.com adres aanmaken!

Bijdrager
    Afroman

Als je developer bent zeker? Of Lion of iOS5 hebt?

Moderator
    Mac Daddy

@Afro: Wat gek. Ik kan helemaal niet inloggen op mijn Mac met Snow Leopard. :slant:

Bijdrager
    Volkie

Denk dat ze Me gebruikers aan het migreren zijn, ik kom namelijk niet verder dan het Me inlog scherm waarna ik een melding krijg dat ik nog niet “elligable” ben. Migeren van alle users en data enzo duurt ook een tijdje dus snap deze melding.

Bijdrager
    KarelWillem

Aanmaken kan dus blijkbaar wel.

Je account verplaatsen van MobileMe naar iCloud werkt echter nog niet.

Bijdrager
    Volkie

Heb trouwens hier nog een vraagje over. Wellicht al gesteld, alsdan excuus;

Ik gebruik Me vooral voor data backup (upload handmatig vooral filmpjes naar iDisk). Als ik nu migreer naar iCloud ben ik die dan meteen kwijt of blijven die nog even bestaan zodat ik ze nog kan downloaden (is bijna 60GB dus duurt effe dat downloaden)?

Bijdrager
    Afroman

Ik wil mijn AppleID van gmail naar me.com gaan. Maar dat lukt nog niet. Kijken we vanavond wel naar.

Bijdrager
    stavos

@Volkie, MobileMe blijft nog een paar maanden beschikbaar. Ergens begin/halverwege 2012 gaat de stekker van MM eruit geloof ik. Maar dat kun je zelf nakijken door bij MM de einddatum van je abonnement na te kijken. Dus je hebt nog voldoende tijd om die data te downloaden.:wink:

Bijdrager
    Maverick9898

@stavos: de functionaliteit iDisk verdwijnt dus niet als je overstapt?

Bijdrager
    SunKeeper

En als je het met de precieze datum wilt weten:

Einde MobileMe
    iCloud betekent het definitieve eind voor Apple’s MobileMe-service, een betaalde synchronisatiedienst. MobileMe is tot en met 30 juni 2012 nog wel te gebruiken, maar Apple biedt geen nieuwe MobileMe-abonnementen meer aan en raadt MobileMe-gebruikers aan zo snel mogelijk over te stappen naar iCloud.

Bron. 1 van de vele sites trouwens waar je dit op kan vinden.:wink:

Bijdrager
    stavos

@Maverick, geen idee. Lijkt me toch dat je toegang behoudt. Misschien buiten iCloud om. Dus dat MobileMe bij overstappen naar iCloud de iCal functie, Adresboek, enz. verliest en alleen iDisk overhoudt.
    Maak een backup van je iDisk voor je overstapt en je komt er vanzelf achter.

Bijdrager
    Nick Nack

Ik heb zojuist een nieuw me.com adres aangemaakt, hiervoor heb je eigenlijk allen iOS 5 voor nodig op je iPhone. En ik heb mijn huidig me.com adres verhuist naar iCloud. En nee, ik ben geen developer.

Bijdrager
    w1mster

Voor alle duidelijkheid:

Bijdrager
    Nickalicious
    KarelWillem op 12 oktober 2011

Je account verplaatsen van MobileMe naar iCloud werkt echter nog niet. Is mij anders prima gelukt!

Bijdrager
    Nickalicious
    Nickalicious op 12 oktober 2011
    KarelWillem op 12 oktober 2011

Je account verplaatsen van MobileMe naar iCloud werkt echter nog niet. Is mij anders prima gelukt!

Wel raar dat ik als niet-developer alles kan gebruiken. Alleen implementatie binnen OSX lukt me nog niet -> iCal/Contacts etc.

Mis ik iets?

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, je mist 10.7.2.

Want als je geen developer bent heb je die beta nog niet draaien. Toch?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.