3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

Mail: 'Ongeldige server inkomende post' met iCloud account?!

Een beetje raar probleem.

OSX Lion (10.7.x)

Bij het toevoegen van mijn iCloud account in Mail wil ik de Beschrijving wijzigen. Zodra ik deze veranderd heb en Mail de gegevens laat saven verschijnt de melding:

Ongeldige server inkomende post
    Het veld ‘Server inkomende post’ mag niet leeg zijn.

Bij welke wijziging dan ook in het Account gedeelte verschijnt deze melding

Tee

Bijdrager
    Wolfii82

Ik heb het even getest en ik krijg dezelfde foutmelding. Bij het aanmaken van een nieuw @icloud.com e-mailaccount kun je de beschrijving wijzigen, maar na het aanmaken van het e-mailaccount is de beschrijving weer standaard iCloud.
    De beschrijving wijzigen nadat het e-mailaccount is aangemaakt via Voorkeuren werkt inderdaad ook niet, ik krijg dezelfde melding als die jij aangeeft.

Beschrijving wijzigen via http://www.icloud.com kan wel, maar dit wordt dan niet doorgevoerd voor het iCloud e-mailaccount in de Mail app.

[UPDATE 23.27 uur] Je kunt de beschrijving wel aanpassen, maar dit moet je doen onder Systeemvoorkeuren, iCloud en dan klikken op Accountgegevens.

Vervolgens kun je de beschrijving wijzigen en deze is dan ook direct aangepast in de Mail app.

Bijdrager
    WalTig

Okay, dit draadje is al even oud. Maar voor diegene die net als ik zoekt en hier toch nog op terecht komt, even de stappen:
    1. Verwijder het iCloud mail account (bij Mail, Voorkeuren, Accounts)
    2. Open Systeemvoorkeuren
    3. Open iCloud (Onder ‘Internet en draadloos’)
    4. Haal het vinkje weg bij E-Mail (als die er staat)
    5. Plaats het vinkje terug bij E-Mail
    6. Sluit het window met iCould-settings

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.