5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hydrarchos

iCloud-account-clusterfuck op iPhone

Hallo allen,

Ik heb een nogal bizar probleem met mijn iPhone SE. De hele tijd krijg ik de vraag of ik het wachtwoord wil ingeven voor een mij verder onbekend icloud-account, [[email protected]]. Ik ken dit account niet, maar het lijkt erop dat ik niet de enige ben die hiermee zit (1, 2). Bij het terugzetten van een iCloud-backup krijg ik eveneens de vraag om ook voor dit account een icloud-wachtwoord op te geven.

Uiteraard met Apple support gebeld, maar die hadden geen suggestie behalve om de telefoon helemaal opnieuw te configureren (tsja, dat kan ik ook verzinnen als laatste middel) maar eerlijk gezegd heb ik daar tijd voor noch zin in. Naar hun zeggen is het geen hackpoging en dat leek me ook niet zo plausibel.

O forum van experts, hebben jullie nog suggesties?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Hydrarchos.
    Bijdrager
    McPim

Je tweede link lijkt van toepassing, als je ‘konvd200445’ Googelt vind je vrijwel niets, behalve een verwijzing naar een mailadres van een Rus. Heb je in je muziek gekeken of daar items ‘greyed out’ zijn, zoals de tweede link noemt?

These Apple IDs don’t show up arbitrarily, and if you don’t put it in the password for that .ru Apple ID that purchase will remain grayed out indefinitely. Then, you can centralize what media is there that was purchased with that Apple ID, delete it, and redownload/repurchase with your existing Apple ID.

Als dat het niet is rest alleen een herinstallatie lijkt het.

Bijdrager
    SvS

De tijd en moeite die je gestoken hebt in het uitzoeken waar oorzaak van het probleem zit, had je ook kunnen besteden aan helemaal opnieuw configureren. Staat er niks bij familie-delen? Of in jouw Apple-ID gegevens? Dat lijkt mij sterk, maar ik zou het daar ook even checken.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat hebben we toch vaker gezien? Deze vraag is dacht ik ook wel eerder hier gesteld.

Ik heb ff geen tijd om te gaan zoeken, maar het lag aan een bepaalde app, die blijkbaar aan die betreffende, vreemde iCloud account was gekoppeld. Vaak iets uit Rusland.

Misschien alle appjes weggooien en opnieuw downloaden?

Bijdrager
    Hydrarchos

<p class=”cite”>SvS op 30 januari 2020 om 08:52</p>
    De tijd en moeite die je gestoken hebt in het uitzoeken waar oorzaak van het probleem zit, had je ook kunnen besteden aan helemaal opnieuw configureren. Staat er niks bij familie-delen? Of in jouw Apple-ID gegevens? Dat lijkt mij sterk, maar ik zou het daar ook even checken.

Nou, aangezien dit me ook van het ene moment op het andere overkwam is het wel handig om uit te vogelen hoe het ontstaan is, anders zit ik straks na moeizame herconfiguratie weer met hetzelfde geëikel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.