24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    159_nikki

Terug naar mijn Mac in iCloud………

weet iemand wat “terug naar mijn mac” betekend…..

Bijdrager
    159_nikki

soory afbeelding laadt niet….

Bijdrager
    wynand

Met die functie kan je je Mac via een andere Mac besturen en beheren via het internet.

Bijdrager
    159_nikki

oke geen toevoegende funtie voor mij heb maar een mac….

dankje…

Bijdrager
    Haike

Laat ik nou ook net met die Cloud aan het hannesen zijn…

Als ik het vinkje bij “Documenten en Gegevens weg haal, krijg ik dit te zien:

Ik snap die tekst niet, (snap wel vaker iets niet) betekent dat mijn mac die hier fysiek voor me staat gewist wordt? Dezelfde tekst verschijnt overigens ook, als ik op uitloggen druk. Interpreteer ik die tekst niet goed? Natuurlijk wil ik niet alles kwijt wat hier op mijn HD staat.. Waar staat die tekst nou eigenlijk voor?

Bijdrager
    Yggdrasil

– foute informatie –

Bijdrager
    AppleStef

Als je op ‘Verwijder van Mac’ klikt dan wordt de map ‘Mobile Documents’, die in je Bibliotheek staat, leeg gemaakt. In die map staan (mogelijk) de iWork documenten die je op je iDevices hebt opgeslagen en de iWork documenten die je via je Mac op iCloud hebt opgeslagen. Die documenten blijven nog wel op iCloud staan, het wordt gewoon van je Mac verwijdert.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, ik heb geen weet van de map ‘Mobile Documents’ op mijn Macs ondanks het feit dat ik wel ‘Documenten en gegevens’ heb aangevinkt. Ik heb een gewone map ‘Documents’ dus ik ging ervan uit dat je iWork documenten daarin werden opgeslagen. My bad.:wink:

Bijdrager
    Haike
    Niiiiiickk op 10 augustus 2012

Dat betekent dat, als je in het verleden of gisteren of vandaag een document hebt gemaakt in Pages, Keynote of Numbers, je die bestanden kwijt bent als je ze hebt \’gedeeld\’ via iCloud. Ze worden dus verwijderd uit die wolk.

Volgens mij betekent het niet dat je ze ook \’fysiek\’ kwijt bent als je ze hebt opgeslagen in zeg nu maar \’Documents\’.

Ok dank je wel Nick, ik begrijp wat je zegt. Maar voor mij zit het venijn in het stukje: “Verwijderd van deze Mac” Dan denk ik als simpele ziel aan de machine waarmee ik nu werk, een andere is er niet, in mijn geval.

Als het verwijderd wordt uit de Cloud vind ik het prima, hoewel ik er nooit iets in heb gezet, en dat ook niet wil. Maar ik wil wel alles behouden op mijn HD. Dus als die Cloud het voor elkaar kan krijgen mijn HD leeg te trekken ben ik daar niet blij mee.

Bijdrager
    Haike
    AppleStef op 10 augustus 2012

Als je op \’Verwijder van Mac\’ klikt dan wordt de map \’Mobile Documents\’, die in je Bibliotheek staat, leeg gemaakt. In die map staan (mogelijk) de iWork documenten die je op je iDevices hebt opgeslagen en de iWork documenten die je via je Mac op iCloud hebt opgeslagen. Die documenten blijven nog wel op iCloud staan, het wordt gewoon van je Mac verwijdert.

Maar dan wordt alleen die map “Mobile Documents” verwijdert, en niks wat gewoon in mijn thuismap staat?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb er ook niets ingezet, da’s nou het gekke. Ik heb Pages maar als ik iets opsla, dan komt het in mijn Documenten map. Ik heb nog nooit gehoord van die Mobile dinges.:grin:

Als jij je documenten opgeslagen hebt zoals ik dat doe in ‘Documenten’ en niet in ‘Mobile Documents’ dan ben je volgens mij echt niets kwijt.

Weetje, ik test het eventjes.

Bijdrager
    Yggdrasil

Meteen bingo!

Als je Pages opstart kun je er zelf voor kiezen of je een document opent vanaf je HD (Documenten) of vanaf de wolk.

Als je nu ‘Nieuw’ document aanklikt, dan wordt er een document in de Cloud gemaakt. Als je dan die optie waar je ’t over had uitvinkt, wordt dat document verwijderd, gok ik. Als je kiest bovenaan dit venster voor ‘Op mijn Mac’ wordt het volgens mij opgeslagen in ‘Documenten’ en niet in die Wolk/Mobile Documents’.

Kan Stef dat bevestigen?

Ik heb net een testbestand aangemaakt en dat ge├╝pload naar de iCloud. Maar ik vind geen Mobile Documents map.

EDIT: Ik heb nu de optie uitgevinkt in de iCloud voorkeuren maar het testdocument blijft wel staan in de iCloud. Die Mobile Documentsmap ongetwijfeld ook maar die vond ik in eerste instantie niet.

@ Haike… Als jij dus kiest voor ‘op mijn Mac’ kun je gerust zijn dat iCloud niets verwijdert.

Bijdrager
    Haike

Kijk aan… maar ik werk helemaal niet met pages, heb ik niet eens erop staan, werkt de Cloud alleen maar met specifieke apple programma’s? Ik werk voornamelijk met Word 2008 die functie die jij laat zien, zit daar (uiteraard :sarcastic:) helemaal niet in. Als de Cloud helemaal niet overweg kan met Word hoef ik me ook nergens druk over te maken en zet ik dat vinkje uit.:wink:

Bijdrager
    Haike

OK dank je wel Nick!! :thumbsup:

Bijdrager
    Yggdrasil

iCloud werkt inderdaad enkel met iWork documenten. Ik gebruik zelden iWork. Veel meer gebruik ik Microsoft Office ’11 dus ik heb daar geen last van.:grin:

Niets hoor! :thumbsup:

Bijdrager
    AppleStef

Ik heb net een testbestand aangemaakt en dat ge├╝pload naar de iCloud. Maar ik vind geen Mobile Documents map.

Vreemd, hier komt mijn testbestand gewoon (zoals het hoort) in de ‘Mobile Documents’ map te staan. (~/Bibliotheek/Mobile Documents).

Maar: Haike mag het gewoon uitschakelen zonder zorg dat er iets wordt verwijderd.

EDIT: @Niiickk: Het werkt niet enkel met iWork. Mail signatures worden er bijv. ook in opgeslagen. 3th party apps kunnen ook gebruik maken van die map.:wink:

Bijdrager
    Yggdrasil

Nou, ik leer bij! Ik zag enkel ‘Pages/Keynote/Numbers’ op de iCloud pagina.
    Kan ik er mijn Office documenten ook in kwijt? Lijkt me wel handig als ik switch tussen de iMac en de MacBook.

Bijdrager
    Haike

Vink ondertussen uitgezet, en ja alles staat nog gewoon op de HD, bedankt jongens!

Bijdrager
    Yggdrasil

Gern geschehen!:nerd:

Bijdrager
    Haike

Nou, ik leer bij! Ik zag enkel \’Pages/Keynote/Numbers\’ op de iCloud pagina.

Kan ik er mijn Office documenten ook in kwijt? Lijkt me wel handig als ik switch tussen de iMac en de MacBook.

zul je denk ik daar wel een uploader voor moeten hebben? Die zie ik bij mijn Office 2008 iig niet.

Bijdrager
    AppleStef

@Niiiickkk: Inderdaad, je kunt er gewoon bestanden op opslaan als je wilt. Dan wordt het gesychroniseerd tussen al je Macs (zoals Dropbox). (meer info)

@Haike: Graag gedaan.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik vraag het me af. Er zit ook geen ‘deelknop’ in Office 2011.:razz:

Edit: Je moet ’t slepen naar de iCloud webpagina, wil je je Office document ‘in de cloud’ hebben lees ik net.

Klik op een document om het in iWork ’09-, Microsoft Office- of pdf-indeling te downloaden. Je kunt ook elk iWork ’09- of Microsoft Office-document van je computer naar een van de iWork-apps op icloud.com slepen. Het verschijnt vervolgens automatisch op al je iOS-apparaten, klaar om te lezen, te bewerken of te presenteren.

Bron: http://www.apple.com/nl/icloud/features/documents.html

Bijdrager
    AppleStef

Zo, ik heb ook weer iets bijgeleerd.:smile: Dat wist ik nog niet.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dan zijn we met twee. :thumbsup:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.