7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    lekboulevard

iCloud

Hoi,

Ik heb een ICloud drive met voldoende ruimte, nu wordt mijn data zowel op de ICloud drive bewaard als op de interne disk van mijn iMac.

deze interne disk begint nu vol te lopen, is er een optie om alleen de ICloud drive te gebruiken

ik begrijp dat ik niet bij de data kan als ik geen netwerk verbinding heb.

Bijdrager
    Shmoo

Niet zonder dat jij zelf daar controle over hebt.

Moderator
    Night

iCloud is er om data te synchroniseren, niet als opslagmedium.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Bij de grote Cloud Services zoals Dropbox en Google Drive is er altijd een optie voor Selective Sync. Dat is wat je zoekt.

Zit dat niet op iCloud?

Moderator
    Night

Een selective sync houdt slechts in dat niet alles gesynct wordt. Dat is dus voor TS nadelig, niet voordelig. Alle data blijft hoe dan ook op zijn Mac staan, maar niet alles wordt dan in iCloud opgeslagen.

Nogmaals: iCloud is geen opslagmedium, maar een synchronisatie-medium. Wil je data off-system opslaan, moet je een dienst zoals Stack nemen. Daar kun je dan separaat (en handmatig) data opslaan en deze daarna van je Mac verwijderen.

Bijdrager
    nnsa

Als er voldoende ruimte op de Mac is worden alle iCloud bestanden ook lokaal opgeslagen > zie deze voorkeur in de bijlage bij Optimaliseer Mac opslag:

Andere mogelijkheden zijn er niet, anders dan al genoemd middels andere Cloud opslagdiensten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Night op 8 april 2019 om 11:00</p>
    Nogmaals: iCloud is geen opslagmedium, maar een synchronisatie-medium. Wil je data off-system opslaan, moet je een dienst zoals Stack nemen. Daar kun je dan separaat (en handmatig) data opslaan en deze daarna van je Mac verwijderen.

Je hebt anders 5 GB bij iCloud die je kunt gebruiken als opslag, hoor, en daar kom je gewoon via de Finder. Wat je daarin zet is dan bereikbaar vanaf al je ingelogde apparaten, zodat je bijvoorbeeld een document kunt hebben dat je op je Mac en je iPad kunt bewerken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.