23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    Apollo

iChat werkt met usb camera!!!

Dit is interessant:

Reader Adrian Oldham writes:

Hi Guys,

I took delivery of my two new iSights yesterday and discovered something interesting.

I plugged one iSight into my Quicksilver G4 800 which also had a USB 1.1 Kritter Cam plugged in at the same time (the Kritter is driven using IOXperts OSX driver), when I launched iChat and started fiddling with the position of the iSight, I realized that the video stream I was previewing was actually coming from the Kritter.

If I unplug the iSight, iChat stops the video, alerting me to the fact there is no camera available, despite the fact the Kritter is still plugged in.

Now all I can imagine is that iChat is looking for the iSight hardware and when it finds it, iChat picks the first video stream available… and alphabetically that would be my “iRez Kritter”.

I have no idea who might be able to make use of this discovery. I hope you can alert someone who may be able to work around Apple’s in-built USB limitation in iChat and help all those left out in the cold, clutching their USB cameras.

Gekopieerd van http://www.macosrumors.com

Bijdrager
    onem

Op de volgende website is er een plugin gemaakt voor USB cams

http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/

Het is pas de eerste versie, maar bij werkte het goed, ik heb een philips tocum. Ik gebruik deze plugin samen met macam.

Dus nu kunne wij met ze allen gaan ichatten op macosx

Bijdrager
    macpro

Bij werkt iChat AV nu ook met een USB camera op een iMac 17″ 800 Mhz, dankzij iChatUSBCam.
    Op een iMac G3 400 Mhz nog steeds niet.

Dit is de reactie die ik kreeg op mijn feedback mail:

“Great to hear. I have been hearing a lot of feedback that the Philips
    ToUCam is not working. Also, you are right, I am not addressing the
    processor requirement. I might look into that soon.
    Thanks!
    -ken”

Bijdrager
    Sixer

Ik moet iChatUSBCam nog aan het werk krijgen met 10.3dp1. Dit omdat de APE (Application Enhancer) van Unsanity niet schijnt te werken onder 10.3. Is iemand dit wel gelukt ?

Bijdrager
    Chriske

Ik heb een Philips toucam Pro (pcvc740k). Die werkt perfect dankzij de driver van ioxepert. Ondanks de installatie van Ape (1.3) en iChatUsbcam.ape, krijg ik iChatAv niet aan de praat. (Geen camera gevonden, hoewel het geluid zichtbaar (in IchatAv) wel werkt).

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen ?

Bijdrager
    macpro

Hier werkt het prima met die ToUCam 740.
    Maar ik gebruik niet de drivers van IOxpert, maar van Macam.
    Die moet je ook gebruiken voor de iChatUSBCam.

Bijdrager
    Chriske
    ”macpro”

Hier werkt het prima met die ToUCam 740.
    Maar ik gebruik niet de drivers van IOxpert, maar van Macam.
    Die moet je ook gebruiken voor de iChatUSBCam.

Thanks voor de suggestie. Ik wist niet dat Macam ook een driver had. Ik kende wel de Macam-applicatie die “sowieso” werkt. (Driver built-in ?) …
    Ik ga op zoek naar die driver.:)

Bijdrager
    Urbin Design

Bijdrager
    Ruben

Nou, geweldig allemaal… Nog steeds helemaal noppes hier. Niet op de Digitale Sony Camera en niet op mijn Quickcam USB. Best wel balen. Dit is echt voor het eerst sinds mijn “switch” dat Apple gewoon ernstig kut is vergeleken met een Wintendo, daar kon ik het ding gewoon inprikken en had meteen beeld.:cry:

Na even zoeken werd me al snel duidelijk wat ik in mijn geval heb…:-P

Bijdrager
    Urbin Design

Herstart de hele mik eens met de cam eraan. Daarna ichat aan. Moet werken iRuben.

Bijdrager
    Ruben

Grrr… Ik heb nu wel even mijn buik vol van Apple met zijn Digitale Hub praatjes…

Ik heb nu werkelijk alle mogelijke drivers, patches, updates, en ander kunst en vliegwerk op mijn Mac gehad en ben het nu beu. Ik ga maar eens even de QuickCam aan een PC hangen om te checken of het ding niet gewoon verrot is…

Bijdrager
    mikanik

Bij mij werkt ie wel (Philips usb cam). Wel EERST Application Enhancer installeren! Daarna macam driver en nog iets, maar weet niet wat, euh een soort patch voor dinges…. Nou ja, het werkt in ieder geval bij mij. Ik heb de aanwijzingen gevolgd zoals ze in een artikel op het forum stonden.

Bijdrager
    Ruben
    ”mikanik”

…Wel EERST Application Enhancer installeren! Daarna macam driver en nog iets, maar weet niet wat, euh een soort patch voor dinges…

Dit begint verdomd veel op Windows praktijken te lijken! Waarom is het niet gewoon zoals toen ik mijn Sony camera net had en ‘m vol angst en beven maar eens aan de iBook ging hangen om er vervolgens achter te komen dat alles gewoon meteen werkt zonder ook maar iets anders te hoeven hebben doen dan het opstarten van iMovie?

Nu heb ik alle tips, truuks en adviezen geprobeert met als enige gevolg dat ik nog steeds geen enkel beeldje heb gezien en mijn iBook vandaag al 5 keer (!!!) totaal gecrashed is met een Kernal Panic, waarschijnlijk als gevolg van al die teringzooi die ik nodig heb om een simpele webcam aan de praat te krijgen die het op elke gammele Wintendo doos gewoon direct “out-of-the-box” doet!

Ja, inderdaad, hier spreken wat frustraties van een “switcher” die al zijn Windows nachtmerries nu ook op zijn dierbare iBookje ziet verschijnen omdat Apple niet eens een simpele klote webcam van een paar tientjes kan aansturen maar die ook geen raad weet met een digitale camera van enkele honderden euro’s!:evil:

Ik heb er inmiddels wel een behoorlijke pestbui door gekregen, dus ik denk dat ik maar eens een oude Wintedo doos tot gort ga meppen…:-P

Bijdrager
    rrrody

heb een logitech Quickcam pro 4000 gekocht die werkt onder mac osx.
    doet het perfekt met yahoo/ivisit/msn.
    maar ik krijg hem niet met ispq aan de praat .
    vreemd wie weet wat dat kan zijn ?

Bijdrager
    M-Jay

@rrrody

MSN???? waar gebruik je die CAM dan voor? Ik heb geen Videochat op mijn MSN voor MAC wel natuurlijk voor PC.

Greetz,
    M-Jay

Bijdrager
    rrrody

ja ik was te snel sorry
    en zetten msn er bij ,maar je hebt gelijk hij werkt allen heel goed met ivisit/yahoo/squidcam.
    maar niet met ichat .
    msn is bekend <mac os x> jammer.
    wie weet.

Bijdrager
    Ganymedus

zou je op deze manier ook je sony v1 eraan kunnen koppelen?

Bijdrager
    Ferdinand

Het lukt mij niet om een philips webcam te latn werken onder 10.2.8 terwijl die ’t onder 10.2.6 wel deed……
    de nieuwste application enhancer geinstaleerd–> niets, zelfs macam doet het niet meer
    Balen wie kan me helpen?????

Bijdrager
    Herman

Heb je toevallig ook andere drivers gebruikt met je Webcam ? Ik heb ook een Philips Webcam en die deed ook niets meer, zelfs met Macam. Bleek ik tussendoor een keer de driver van IOXperts gebruikt te hebben en daarna deed de webcam niets meer (rode ledje op de camera brandde ook niet meer). Nadat ik alles van IOXperts van mijn systeem verwijderd had werkte de camera weer.

Bijdrager
    Planeten Paultje

Ik heb net op een G5 met 10.3.2 een ToUCam 740 voorzien van de IOXperts driver en de iChatUSBCam driver met de Application Enhancer.

Werkte in een keer perfect.

Bijdrager
    macmike32

ik ben ook al een dag aan het stoeien met een philips toUcam maar dan de pcvc 820k , stom maar zag net in de lijst met cams die het werken deze er net niet bij stond? iemand raad :sealed:

Bijdrager
    Murfel

ik heb een of ander oud creative USB gevalletje, doet nu niet terzake welkeen want onder 10.2 kon ik via maccam er mee werken en nu onder 10.3 niet.

Ik gebruikte op jaguar iVisit en probeer nu via maccam en iChatUSBCam de boel te doen werken maar ik zie al direct een paar narigheden.
    Vb. Start mijn mac niet op als de cam er nog inzit (de finder blijft hangen) en start direct mooi verder op als ik de cam eruit haal.

In iChat vindt hij natuurlijk de cam niet, heb al zitten switchen tussen maccam 0.7 en 0.8 maar dit lukt nog niet. Is het waar dat de volgorde van installeren tussen iChatUSBCam en Maccam een rol speelt?

>>>> allrighty, intussen werkt het door die pantherfix die ik vond van Joris in artikelen

tnx anyway

Bijdrager
    maceddy

Loopt bij mij ook vaak genoeg niet lekker.

Gebruik em vaak icm EvoCam op webcam shots te uploaden, maar knalt er vaak genoeg uit.

Ook andere Macam progjes doen t niet echt lekker moet ik zeggen.
    Heb een Logitech QuickCam Express….

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.