6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Boris-Ja

iChat, videochat

Beste,

Ik heb sinds woensdag een iMac. Ik kon er woensdag meteen vrolijk mee iChatten, en ook videochatten. Nu krijg ik alleen deze foutmelding al een tijdje. Donderdag had ik het ook, en vrijdag deed hij het weer. Sinds zaterdag geeft hij nu die foutmelding weer.

Weet iemand hoe dit kan komen? Of nog liever: wat de oplossing is:-)

Groeten,

Boris

Bijdrager
    Marieke van Osch

Het ligt vaak aan poorten die dicht staan aan de andere kant. Ik heb soms dat het bij de een wel werkt en de ander niet.

Op de site van Apple staat een overzicht van de poorten die open moeten staan. Soms moet je in je router inloggen om dit te veranderen.

En als het niet werkt…skype werkt vaker wel. Alleen is iChat natuurlijk veel mooier :P

Bijdrager
    Boris-Ja

Klopt, Skype doet het wel gewoon ja, maar iChat is inderdaad veel mooier:-)

Ik heb al eerder geprobeerd mijn poortinstellingen te wijzigen (ook om poort 80 door te verbinden naar mijn computer) maar dit lukt me niet met mijn SpeedTouch 585 5.3.3.4.

Misschien heeft iemand daar dan tips over?

Bijdrager
    sypie

Hier staat een heel uitgebreide how-to over hoe je de poorten van iChat in je router moet zetten. Als je deze uitleg goed volgt dan zou het geen probleem op moeten leveren.

Bijdrager
    Boris-Ja

Heeeeeeeeeeel erg bedankt! Het werkt nu! Ik ben echt heel blij!

Bedankt!

Bijdrager
    Boris-Ja

Hmm. Ik heb te vroeg gejuicht. Het werkt bij sommige mensen wel, en bij andere niet.

Bij mensen bij wie dit icoontje achter de naam staat werkt het niet:

Bij mensen bij wie dit icoontje achter de naam staat werkt het wel:

Ik heb al van iemand gehoord dat dat tweede logo betekent dat je met meerdere mensen tegelijk kan chatten of iets dergelijks? Maar ik heb ook al geprobeerd met een persoon met het tweede logo te chatten. Dit lukte dus, en hij kon zelfs een botje toevoegen (met reclame voor de iPhone erin). Ik zou dus denken dat het niet aan mij ligt.

Ik heb er ook over gepraat met iemand die dus zo’n logo als het eerste () heeft. Die zegt dat hij bij mij ook dat logo ziet staan. Maar als ik zelf naar mijn lijst kijk staat er bij mijn .mac-account het volgende:

Bij mijn Google Talk staat dit:

2 Maal het tweede logo () dus, waarmee het zou moeten werken?

Moet ik ergens instellen dat ik ook meerdere camera’s aankan of iets dergelijks? Of weet iemand de oplossing?

Ik heb de poorten in mijn router ook al geforward via die handige tutorial hierboven.

Wat ik ook al heb gedaan is bij Systeemvoorkeuren , bij Delen , bij mijn Firewall instellingen iChat Bonjour aangevinkt: . Ik heb ook zelf een extra dingetje gemaakt: iChat met dus deze instellingen:

Ik ben zo ongeveer ten einde raad:-(

Wie helpt:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.