11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

iChat via Jabber, PC’er ook Jabber account nodig?

Vandaag voor het eerst me verdiept in fenomeen chatten (en dat op mijn leeftijd :))
    Veel info gevonden op MACOSX!
    Liefst zou ik dat doen met iChat natuurlijk, want van Apple.
    Maar mijn gespreksgenoten gebruiken MSN op een windhoos :oops:
    Toen las ik hier over Jabber uit Australie, die zou de werelden van MSN en iChat samen brengen.
    Netjes Jabber account aangevraagd en zo.
    Maar wat zie ik nu: voor het toevoegen van een contact moet ik ook opgeven wat de Jabber account is van die PC’er met zijn MSN. Betekent dit dat het alleen maar gaat werken als die PC’er inderdaad zo’n Jabber account gaat aanvragen, waar hij vast geen zin in heeft?

Misschien toch iets makkelijker om bij MSN voor de Mac te blijven, met beetje pijn in het hart natuurlijk.

Moderator
    unSOUND

Je kunt op de website van Jabber aangeven dat jouw account moet samenwerken met MSN, dan worden al jouw MSN vrienden in het iChat venster gezet. JIj kan dus gewoon iChat gebruiken, en jouw vrienden gewoon MSN.

Bijdrager
    Vulture
    ”unSOUND”

Je kunt op de website van Jabber aangeven dat jouw account moet samenwerken met MSN, dan worden al jouw MSN vrienden in het iChat venster gezet. JIj kan dus gewoon iChat gebruiken, en jouw vrienden gewoon MSN.

Kan je misschien een tipje van de sluier oplichten hoe je dat moet doen?

Bijdrager
    cezanne

ja vulture,
    wilde ik ook net vragen, ben namelijk direct gaan kijken op de jabber site, zie daar wel MyControls staan maar dat gaat allemaal over e-mail :(

Bijdrager
    cezanne

Dit staat er op de Jabber site:

Support for other services is important to many people. For this reason, Jabber has the ability to talk to closed Instant Messaging services controlled by foreign corporations like Microsoft and AOL. Of course, if those companies’ servers go offline, even Jabber can’t connect to them (but neither can your MSN/AOL friends, so convince them to switch to Jabber instead).

Suggereert toch een beetje dat die ‘vrienden’ zich ook bij Jabber moeten aanmelden. Of lees ik dat verkeerd?

Bijdrager
    ronaba

Neem maar eens een kijkje op deze site:

http://www.jabber.org.au/

Moderator
    unSOUND

Je moet dan even naar deze pagina:

http://www.jabber.org.au/transports/

Daar vul je de gegevens in. Legacy account en password zijn de gegevens van je MSN account, Jabber gaat dan inloggen bij MSN, en geeft dan dus de gegevens door aan iChat.

Bijdrager
    cezanne

ok dan, die laatste tip bracht me naar de goede plek, bedankt daarvoor, nu maar eens kijken of het wil werken…

Bijdrager
    cezanne

Nou, vandaag een tijdje zowel via iChat als via MSN zitten chatten maar moet helaas bekennen dat iChat het niet wint van MSN, afgezien van de meer gelikte vormgeving dan.
    Dat Jabber ertussen blijft een extra schakel waardoor het niet beter wordt.

Bijdrager
    MacBeer

Dat klopt. Jabber zorgt er alleen voor dat je kan tekst-chatten met MSN in iChat. Dat leek heel erg cool maar bleek in de praktijk nauwelijks iets toe te voegen.

Bijdrager
    JJmac

Gebruik Mercury incl. de iSight en dat gaat prima

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.