9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Pasav

iChat vertikt het om verbinding te maken

Hallo,

Bij een iMac 24″ die via een draadloos modem van Netgear gekregen bij het abo van UPC vertikt het om verbinding te maken met de ichat server.
    Heb de benodigde poorten al opengezet maar blijft weigeren.
    Als je wilt inloggen, krijg je heel even een paar seconde de de lijst te zien, en dan krijg je de medling dat de verbinding met de host is verbroken etc …

Internetten en skype gaan wel goed.

Waar kan dit in liggen. Heb de voorkeurs bestand al eens weggegooeid maar ook dat hielp niets.

Bijdrager
    Nikita

Heb je die laatste iChat update al binnen gehaald? Daar stond ook iets bij over “certificaten die nodig zijn voor coderen … ” of iets dergelijks. Misschien dat het daar aan ligt.

Bijdrager
    Bitcrumb

Er is net een update vrijgegeven voor iChat… misschien heeft het daar mee te maken? Heb je die al ge├»nstalleerd?

Bijdrager
    Pasav
    ”Nikita”

Heb je die laatste iChat update al binnen gehaald? Daar stond ook iets bij over “certificaten die nodig zijn voor coderen … ” of iets dergelijks. Misschien dat het daar aan ligt.

Yups heb ik ook gedraait, maar dat hielp niks …

Bijdrager
    Pasav

Nog andere ideeen, het zou toch gewoon moeten werken, toen de machine bij mij thuis stond voor de installatie werkte het gewoon.

Bijdrager
    Bitcrumb

Heb je toevallig geen log bestand voor iChat?

Die zou zich hier moeten bevinden:
    ~/Library/Logs/CrashReporter/iChat.crash.log

Misschien wordt je daar wat wijzer uit?

Bijdrager
    roy

Poorten zullen wel niet goed staan. Kijk hier eens: http://portforward.com/routers.htm klik op jou type router en dan op iChat. staat precies wat er moet gebeuren voor iChat. Denk dat het dan wel werkt

Bijdrager
    Pasav
    ”roy”

Poorten zullen wel niet goed staan. Kijk hier eens: http://portforward.com/routers.htm klik op jou type router en dan op iChat. staat precies wat er moet gebeuren voor iChat. Denk dat het dan wel werkt

HEb alle poorten die ichat gebruikt al opengezet, dus dat mag ook geen probleem meer zijn. Vreemd genoeg als ik met mijn laptop daar binnen ben doet ichat op mijn laptop het wel gewoon ..
    Maar ik ga een kijken via deze website .. Dank …

Bijdrager
    roy

sorry my bad. had er een beetje over heen gelezen. kijk anders eens bij apple zelf. die fora zijn echt geweldig als je het echt niet meer weet :?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.