6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Laiste

iChat problemen op een rij… wie kent ze?

De laatste tijd ben ik me wat serieuzer bezig gaan houden met iChat. Over het algemeen ben ik er wel erg blij mee, al hebben zich inmiddels een aantal vreemde problemen voor gedaan waar ik maar geen oplossing voor kan vinden…

In de eerste plaats werkt bij mij de audiochat wel, maar bij degene met wie ik op een (draadloos) netwerk internet, niet. Ik kan met een buitenstaander dus wel kletsen, terwijl dat bij de ander maar niet aan de praat te krijgen is.

In de tweede plaats is er ook een probleem met buddy’s: degene met wie ik het netwerk deel, ziet een bepaalde buddy dus gewoon online staan in z’n buddylijst, maar bij mij blijft dezelfde buddy zich maar offline voordoen! Ik heb rendez-vous uitstaan, ik heb alle iChat prefs al een keer weggegooid, opnieuw opgestart, alle buddy’s opnieuw toegevoegd, er is al met de instellingen van de poorten op de router gevogeld, maar NIX helpt!

Is er iemand met dezelfde problemen en vooral: is er iemand die er een oplossing voor heeft!? Voor ik weer over ga stappen op ICQ…

Bijdrager
    suicide

Firewall op je mac aanstaan?

Bijdrager
    reneo

Hier de andere partij van het netwerk waar dit probleem over gaat:
    De firewall staat dus gewoon uit… zo ver was ik nog wel… ook de poorten al opgezet in mijn alcatel510, dus dat kan het ook niet zijn…

ook de firewall op de belkin router staat al uit, voor de zekerheid aldaar ook nog de poorten nog eens opengezet, maar nog geen resultaat!

Gekke is dus dat we wel in onze eigen netwerk met elkaar kunnen audiochatten, 1 van ons ook naar buiten, de ander niet… m.a.w. het ziet er allemaal behoorlijk inconsequent uit!

Bijdrager
    thd

werk ook met een 510i en na de volgende handelingen werkte alles prima!

http://discussions.info.apple.com/WebX?13@95.qWbFa35geHW.3@.599757f1/71

Bijdrager
    HSL
    ”Anubiz”

In de tweede plaats is er ook een probleem met buddy’s: degene met wie ik het netwerk deel, ziet een bepaalde buddy dus gewoon online staan in z’n buddylijst, maar bij mij blijft dezelfde buddy zich maar offline voordoen! Ik heb rendez-vous uitstaan, ik heb alle iChat prefs al een keer weggegooid, opnieuw opgestart, alle buddy’s opnieuw toegevoegd, er is al met de instellingen van de poorten op de router gevogeld, maar NIX helpt!

misschien heeft hij jou perongeluk of express geblokkeerd?
    das het enige dat ik zo kan bedenken..

Bijdrager
    Laiste

Nee, ik ben ook niet door hem geblokt… ik kan via andere mensen op mijn lijst wel peilen of diegene online is en of hij mij ziet of niet… bij hun is die wel online, dus we hebben al een soort van ‘doorgeefluikje’ gespeeld van hoe we elkaar dan kunnen gaan zien (en in dit geval dus niet…)

Verder las ik op het grote apple iChat forum ook nog dat er wel meer mensen zijn met dit probleem, en een andere reden zou kunnen zijn dat de privacy instellingen van iChat nogal eens kuren vertonen. Zo wil het wel eens helpen als je ff je privacy op iedereen blokken zet en daarna weer terug op iedereen toelaten… maar goed, ik heb het nog niet kunnen testen, dat ga ik dan nu maar eens doen:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.