8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    thejazz

iChat met meerdere personen

Hey,

Heb gezocht dus daarom schrijf ik.
    Verbaasd me eigenlijk dat ik er niks over kan vinden.

Maar goed. wij hebben nu allemaal MacBooks in ons bedrijf.
    Nu willen we graag videoconferenies doen.

Met 1 persoon gaat het goed. Maar een video chat met meerdere personen lukt niet.

Wie zien allemaal hetzelfde icoontje namelijk 1 camera.

Ik heb gelezen in de help dat het dan misschien aan het netwerk ligt. Dat lijkt me stug omdat we hier heel snel internet hebben. En trouwens we chatten voornamelijk via bonjour.

Dus hoe doen wij dit?

Cheers!

Bijdrager
    Petje

Kijk in de help van ichat..
    Daar staat dat direct te zien is welke personen een conferentie kunnen houden en welke niet..
    een 2 persoons–chat kan heel makkelijk worden uitgebreid met meerdere contact personen..
    Het zou dus gewoon moeten werken.

Bijdrager
    Guido4ever

Ik heb hetzelfde probleem. Een iMac G5 (draadloos) en een iMac Core 2 Duo (met draad) kunnen video conferenties voeren met meerdere computers, alleen mijn iMac Core Duo (met draad) kan niet mee doen. Dit is allemaal via LAN op hetzelfde netwerk.

Het is noal onlogisch, maar het moet dus aan mijn computer liggen. De enige dingen die in de help van iChat staan is dat het ligt aan de snelheid van de mac of de verbinding. Beide zijn bij mij goed.

Bijdrager
    Marius1976

Staan de firewall instellingen allemaal goed?

Staat in elke iChat ingesteld dat je video wilt toestaan?

Overigens kan maar 1 persoon mensen toevoegen. Degene die het ‘videogesprek’ start is de gene die de anderen moet toevoegen. Wellicht dat daar ook wat communicatiestoornis is?

Groet,
    Marius

Bijdrager
    cmc

Weet niet of hier het verschil in kan zitten, maar werkt iedereen met Tiger? (Met Panther kon je volgens mij maar met 1 persoon tegelijk in een chat zitten.)

Bijdrager
    Guido4ever

Op een of andere gekke manier werkt het nu.
    Het enige wat ik gedaan heb is bonjour uitgezet bij de iChat voorkeuren. (Hierna iChat afgesloten en opnieuw opgestart). Dit was namelijk het enige verschil met de andere 2 computers. Nu staat het vinkje weer aan en toch werkt het nog steeds. :?

Bijdrager
    thejazz

Wou dat ik dat ook had.

We hebben allemaal Tiger. FireWall uit. Proberen dus gewoon in ons netwerk een conferentie te houden.

Verder zie ik dus nog steeds een 1 camera icoontje.

Heb gisteren Leopard Beta geinstalleerd, en in iChat 3 zie ik wel meerdere camera’s.

Tja….. weet jij het week ik het.

Bijdrager
    thejazz

En opeens…..

Ik start vandaag iChat op en mijn icoontje is veranderd in een meerdere camera icoon.

Irritant om niet te weten wat het verschil heeft gemaakt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.