30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

iChat : inloggen op AIM lukt niet

Ik krijg het sedert een paar maanden niet meer voor mekaar om in te loggen op AIM
    Daarom deze vraag : iemand een tip wat het zou kunnen zijn?

Als ik naar de site ga : http://www.aim.com/
    dan kan ik gewoon inloggen met mijn schermnaam en wachtwoord.
    Als ik dan naar iChat ga, en ik probeer te connecteren, dan meldt hij dat login en/of wachtwoord fout is.

Van zo’n dingen word ik dus gek.
    Login = schermnaam, neem ik aan.
    Ik ben er zeker van dat ik de juiste login en pswd gebruik.

Ik doe dus het volgende :
    onder het eerste menu : log in op AIM.
    Dan krijg je een errorvenster met “AOL Instant Messenger-login

Bij login-id geef ik de schermnaam in
    en daaronder pswd.
    Als ik onder accounts naar serverinstellingen ga, dan staat er bij server ‘login.oscar.aol.com’
    Bij poort staat er 5190 en proxy staat af.

Meer kan ik toch niet doen, of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    Sylvester

Even een edit : de betreffende poort 5190 staat open op de router, en is gekoppeld aan deze Mac.
    Maar ik denk dat dit in principe niks uit maakt.

Bijdrager
    Turbanus

Doe eerst eens alle poorten open van je router en doe daarna langzaal de poortjes weer dicht. Je kunt ergens op de Apple-site vinden welke poort voor iChat beslist open moet staan.:wink:

Bijdrager
    Sylvester

ik vrees dat dat ook niet helpt. Even de DMZ op de router ingeschakeld voor deze Mac, en er verandert niks.

Ik kan nog steeds niet inloggen.

Bijdrager
    Turbanus

Heb je geen iBookje of zo om het op precies dezelfde locatie te proberen?

Bijdrager
    Sylvester

Is ’n Macbook Pro ook goed?:)

Ik denk niet dat ik het daar moet zoeken, want het heeft altijd op deze manier gewerkt, en er is voor zover bekend niks veranderd aan het interne netwerk hier.
    Maar we gaan het eens proberen…

Bijdrager
    Sylvester

Ik ben er uit :
    De accountnaam was verkeerd : de naam moest met een hoofdletter beginnen.

stomstom, van mij, maar ook van AOL, dat zou toch geen issue mogen zijn in de schermnaam.

Deze mag dicht.
    Toch bedankt voor de moeite

Bijdrager
    Turbanus

:lol: Ze zijn streng daar bij AIM…..:wink:

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

eh..heb ik een hele mail geschreven naar Turbanus..isie weg??

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

Tweede poging.. Bijna een jaar nu hangt mijn iSight mooi te zijn maar werkeloos. Van alles heb ik al geprobeerd en het halve internet gedownload. Ineens vond ik het mailtje van sylvester met praktisch het zelfde probleem als ik! als ik mn iChat open moet ik mn wachtwoord invullen en dat pakt hij niet op. Sylvester is duidelijk bverder dan ik..ik heb alles al veranderd ook wat niet moet..en snap de technische benamingen niet of half. Turbnanus klonk alds een echte kenner/begrijper en dus dacht ik : die vraag ik om hulp.. ? kan dat?

gr edith

Bijdrager
    Turbanus

Nou er zijn hier betere kenners hoor. Ik heb zelf geen losse iSight, maar een ingebouwde in de iMac. De instellingen zijn heel belangrijk. Ook op je router. Op de Applesite staat precies welke poorten van de router open moeten staan om het hele iChatgebeuren goed te laten verlopen. En verder kunnen er ook nog problemen met je provider opduiken heb ik begrepen uit enige eerdere meldingen hier.

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

toeter ken ik..router~?? poorten??

Bijdrager
    Turbanus

:lol: Heb je geen Macvriendje in de buurt zitten die er voor je naar kan kijken? Ze doen al veel hoor voor een vriendelijk bakje koffie!:wink:

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

heb net een wanhopige oproep geplaatst..ergens..kan ook hem niet meer vinden… of er iemand in groningen voor grof geld mij uit de brand kan helpen dan wel gratis mijn iSight mag komen halen…..

Bijdrager
    Turbanus

Geen paniek meiske. Ga hier naar de Lounge en plaats een oproepje in het grote speurneuzentopic en ik weet zeker dat er iemand is die je binnen korte tijd in Grøningen komt helpen.:wink:

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

ok..kijk dat meiske is nu weer erg geruststellend..maar..lounge?? kan ik niet vinden..heb de hele site afgehold..waar staat dat?? en toen ik op NIEUW drukte en een prachtige mail schreef is die ergens heen gegaan waar hij nooit meer kan worden teruggevonden..misschien ik gewoon weer terug naar pen en paier of die ouwe windows…

Bijdrager
    Turbanus

Geen paniek. Ga naar (linksboven) MacOSX Forum Index en kies daar de Lounge. Daarna zie je tussen de topics ook het spurneuzentopic. Dan staat daarachter een naam van diegene die er het laatst heeft gepost en daar klik je op dat papiertje/berichtje. Dan zit je in dat topic en klik je op “reageer”. Type je oproep net als deze post en je zult zien hoeveel reakties je krijgt…..

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb al een vriendelijke Groninger voor je geritseld daar.:wink:

Bijdrager
    Macceraar

Hoi, ik ben een vriendelijke Groninger. :beret:

Bijdrager
    Turbanus

Ze z`al nu tussen de palen liggen denk ik…..:wink:

Bijdrager
    Macceraar

[size=9:6e3f65600d]Ja je had trouwens <25 beloofd! Google zegt iets anders ;)[/size:6e3f65600d]

Bijdrager
    Turbanus

Ze had het ergens andrs over 10 maanden werkeloos….
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1303519#1303519
    Dat heb ik gesloten, omdat we hier verder blijven gaan…..:lol:
    Ik denk dat Macceraar dat varkentje wel even wast in Grøningen.:wink: :innocent:

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

wacht even..voor ik enthoudiast word…gaat dat over mij < 25?? en heeftie je daarmee gelokt?? dit stemt mij toch verdrietig! Dan even over werkeloos…ik? of gaat die vliefer over iemand anders die dan wel werkeloos is maar <25…..

Turbanus jij in ieder geval heel erg bedankt voor je moeite en hulp..oja en geduld..oja en aardige opbeuring!

gr een ouwe vrouw

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

ok..k heb even alle reacties gelezen op het inmiddels gesloten gedeelte..jammer ik had iedereen even persoonlijk antwoord willen geven..nou maar hopen dat ze dit lezen: allereerst..t helpt niet echt door te zeggen..just apple is zo makkelijk..en dan afsluiten met het zal wel iets simpels zijn..dat is lopen ook als je het eenmaal geleerd hebt! Diegene uit hoofddorp heel hartelijk bedankt voor je aardige ondersteuning! Ik heb een mini Mac… mijn iSight is buitenboord… Eerst heb ik via msn geprobeerd maar dat ging niet omdat dit programma niet met apple iSight wil werken. Toen met AOL..maar mijn wachtwoord wil niet apkken..Toen jabber..maar ook dat ging niet..nu met Ichat..mijn camera doet het af entoe wel maar ik zie dan helaas alleen mijzelf. Wanneer ik iChat opstart vraagt hij een wachtwoord..ik heb dat ergens ingevuld maar dat wil hij niet accepteren . Dan wat ik graag wil : mijn vrienden wonen in australie en ver weg diep in Duitsland en omdat we elkaar niet vaak zien willen we graag met de camera chatten… dat is wat ik zo graag wil. Er heeft een hele beleefd (ik denk hele jonge) vriendelijk jongeman persoonlijk gemaild dat hij me wil helpen…(maar blijf in de buurt) en iemand die zichzelf een vriendelijke groninger noemt maar dat valt nog te bezien!

groeten, Edith

Bijdrager
    Macceraar
    ”edithcarolinevanderhorst”

wacht even..voor ik enthoudiast word…gaat dat over mij < 25?? en heeftie je daarmee gelokt?? dit stemt mij toch verdrietig! Dan even over werkeloos…ik? of gaat die vliefer over iemand anders die dan wel werkeloos is maar <25…..

Turbanus jij in ieder geval heel erg bedankt voor je moeite en hulp..oja en geduld..oja en aardige opbeuring!

gr een ouwe vrouw

Ik ben niet gelokt, echt niet :sealed:

[size=7:97d14ba4a1]En anders geef ik Turbanus de schuld :wink: [/size:97d14ba4a1]

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

hahaha geloof ik niks van…. heb ineens zo’n beeld van je …..

Bijdrager
    Macceraar

Nu ben ik benieuwd! Wat voor beeld :evil:

Bijdrager
    Turbanus

Een vriendelijk beeld denk ik…… :bigsmile:

Bijdrager
    Schimmeltje

ok, ik heb haar geholpen.
    Ze wilde via msn webcammen. Dus ik heb geholpen mercury te installeren.
    morgen les 2: skype

Bijdrager
    edithcarolinevanderhorst

Geholpen??geholpen?? de man is een kunstenaar..niet alleen snapt en weet hij alles (en nog zooo jong!) maar ook heeft hij engelen geduld, maakt hij waar wat hij belooft (namelijk me te helpen) en kan hij stap voor stap geweldig uitleggen!!! Met veel aanmoedigingen en geruststellingen en complimenten! Daarbij wil hij niet dat ik iets voor hem koop als bedankje!@!!! Alles doet het, alles lukt en mijn iSight werkt!!! wat kan het leven toch mooi zijn!

een heel dankbare beginner die iets meer weet en een klein beetje meer vertrouwen heeft in haar MAC-skills

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.