28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    klaus

iChat erg populair onder ons?

Ik vroeg me af in hoeverre de gebruikers van macosx.nl veel gebruik maken van iChat en of het hun primaire chat-applicatie is ja dan nee.

Persoonlijk vind ik het niet erg geslaagd, daar die tekstballonnetjes mij wat irriteren..Moest ik dat kunnen uitzetten dan zou ik het mss meer gebruiken, maar nu ligt het bijna nooit aan. (Als ik een instelling of skin-optie over het hoofd zie, laat het mij dan weten :))

Mss komt dit doordat ik een paar maand geleden geswitched ben, en eigenlijk altijd msn,icq heb gebruikt. Nu gebruik ik adium, maar moesten die tekstballonetjes in ichat wegkunnen, dan zou ik dit toch ook wat meer gn gebruiken.

Dan moet ik wel nog wat meer contacts zoeken, staan er nu 2 in die lijst;)

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ik gebruik het niet, voornamelijk omdat al mijn contacten MSN gebruiken. Als alternatief heb ik Adium.

Bijdrager
    Tecniart

Die vervelende textballonekes kunde uitzetten onder view en dan kunde daar kieze hoe je het wilt weergeven, als text of in van die onozele ballonekes.
    Ik gebruik trouwens het meeste msn, meeste mense die ik ken gebruike dat. Met ichat vind ik niet zoveel mensen. Maar het staat wel meestal aan (voor die 3 man dan)

Greetz

Bijdrager
    xkrprtl

Ik gebruik ook adium. Voornamelijk zodat ik en met MSNers en iChatters tegelijk kan praten zonder meerdere apps open te hebben.

Bijdrager
    smpl8

ik gebruik het eigenlijk ook niet..
    ja af en toe,
    maar met alleen m’n broertje in de contactlist heeft dat weinig zin..:?

(de tekstballonnetjes kun je overigens wel uitzetten onder weergave, moet je even ‘toon als tekst’ selecteren…)

Ik gebruik verder hoofdzakelijk adium… daar heb ik iets meer mensen in m’n lijst.. :)

Bijdrager
    ego

Ik gebruikte adium… Maar ik vind het toch niet zo stabiel
    het komt nl regelmatig voor dat mijn contacten mijn berichten gewoon niet krijgen, en dat ik daar ook geen bericht van krijg.
    Ook krijg ik veel unkown user errors bij adium

ichat vind ik wel leuk, helaas heb ik daar maar 1 contact in staan (wel de belangrijkste)…
    echt jammer dat ichat gn msn ondersteund, anders was het echt ideaal geweest….

Bijdrager
    iRik

Ik gebruik nu Adium zodat ik niet meerdere apps open hoef te hebben en omdat ik de layout van Adium helemaal kan veranderen (ik probeer ’t zoveel mogelijk op iChat te laten lijken)
    Dus nu kan ik toch nog via een soort iChat gaan msnnen:) (de tekstwolkjes vindt ik trouwens juist wel fijn van iChat!:D )

Bijdrager
    ISS

Ik vind iChat een mooi programma, onvergefelijk is dat Apple alleen AOL ondersteund.

AOL = voor de VS/Canada
    MSN = voor Europa

Als in Tiger nou Jabber-ondersteuning, dan ga ik iChat actief gebruiken. Ben nu tevreden met MS Messenger (=gratis)

Bijdrager
    aaike

Ik ben Proteus gebruiker. En daar heb ik ook de iChatballonetjes;-)
    Ik gebruik dit ook om de bovengenoemde reden: geen 2 programma’s moeten openstaan hebben en biedt ook extra msn functies.

Bijdrager
    HSL

ik gebruik ichat om te bellen en te webcammen..
    en verder gebruik ik adium voor msn en ichat
    (de laatste beta,.. die is wel heel stabiel)

Bijdrager
    KarelWillem

iChat staat hier altijd open. Gebruik het dagelijks met veel plezier.

Ik gebruik het ook heel veel als veredeld p2p programma.

Teksten en foto’s van de klant hierheen? Hoppa!
    PDF’s naar de drukker? Hoepsekee!
    CD naar een vriend? Holekidee!
    Filmpje naar Opa en Oma? Hatseflats!

Bijdrager
    donnnow
    ”ISS”

Als in Tiger nou Jabber-ondersteuning, dan ga ik iChat actief gebruiken.

Wilt jabber-ondersteuning zeggen dat je dan ook met msn’ers kan chatten via je msn-account of begrijp ik dit nou verkeerd :?

verder gebruik ik ook Adium omdat je daar zowat alles kan aanpassen

Bijdrager
    himac

iChat vind ik best coool! Alleen het is, nu nog, op aim gebaseerd maar dat gaat met Tiger veranderen daarin ondersteunt iChat jabber.

Jabber is een OpenSource technologie waarvan al aardig wat programma’s gebruik maken. Het word vooral gebruikt voor IM (Instand Messaging) programma’s. Een voorbeeld van een chat programma die Jabber gebruik is Proteus. Proteus is compatible met vrijwel alle IM protocollen, zoals ICQ, AIM (dus ook iChat), MSN, Jabber

iChat is coool :apple:

Bijdrager
    ivan.roos

IK gebruik het nooit.

Bijdrager
    iAgree

Op me Appletje ichat op me pc msn , maar zou het liefst alleen maar ichat gebruiken , zoveel fijner dan msn, maar ja chat programma’s worden nou eenmaal groten deels bepaalt door wat het grootste gedeelte van je vrienden en bekende gebruiken dat bepaald feitelijk wat je gebruikt.

Bijdrager
    block

Ik gebruik skype, voor zowel pc als mac bellen en chatten!

Bijdrager
    G3FX

Tja, het ziet er beter uit dan MSN en AdiumX vindt ik best bagger.

Maar met een lege lijst test het best naar:P

Bijdrager
    iAgree

Oww ja idd ik gebruik skype nu ook afentoe en moet zeggen wat betreft file transfer loopt die feitelijk het best,lees hoogste transfer rate .

Bijdrager
    Sambo

nooit, chatten kost me veel te veel tijd. Je wordt te veel van het werk gehouden.

Mail kan ik beantwoorden en lezen op het moment dat ik dat wil.

Bijdrager
    My-Pod

Ik gebruik voornamelijk Msn Messenger gewoon nog :innocent:
    iChat ziet er wel cool uit.. maar veel van mijn vrienden.. naja eerlijk gezegd bijna iedereen;) gebruikt ook gewoon msn dusja:D

Bijdrager
    iAgree

Je moet ook niet chatten tijdens het werk maar in je eigentijd Sambo ;-).

Bijdrager
    Sambo
    ”djdata”

Je moet ook niet chatten tijdens het werk maar in je eigentijd Sambo ;-).

Ja dan heb je zo’n beetje het probleem bij zijn staart 8)

Bijdrager
    iAgree

Hahaha Workaholic , zorg ervoor dat je af en toe wat tijd voor jezelf neemt zou ik zeggen want anders houd je het niet lang vol , kan ik je melden door voorbeelden uit mijn directe omgeving.

Maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten natuurlijk;-)

Bijdrager
    iRik
    ”G3FX”

AdiumX vindt ik best bagger.

Wat bedoel je met bagger? en zijn er bij Skype veel mogelijkheden? zo ja, welke?

Bijdrager
    Mendoza

ik gebruik ichat nooit. ik ben graag compatibel met de rest van de wereld . . . . .

Bijdrager
    iAgree

Super file transfer met skype in ieder geval en veel betere voice chat dan met ichat of msn bijvoor beeld .

Bijdrager
    LEXY

Ik hoor niemand over groepschatten. Dat gaat erg goed en leuk met iChat. Tijdens maar ook naast mijn uitzendingen is het in “macgroep” altijd beregezellig.
    aMSN gebruik ik voor kontakt met de Windows medemens.

Bijdrager
    iRik

gaat idd heel goed in Blender…

ik zit dan vaak in :apple: + G + macosx

:apple: + G + macgroep ga ik me denk ik ook ff vergezellen:P

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.