9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ego

Ichat en windows

Chatten met windows gebruikers lukt, als die windows gebruiker AIM heeft…

Maar,
    Ik wil nu ook kunnen spreken, telefoneren met een windows gebuiker, maar dat lukt niet.
    Die windows gebruiker heeft AIM geĂ¯nstaleerd, en heeft microfoon, ik ook trouwens…

Moet die nog een ander programma hebben (niet skype), ik wil kunnen telefoneren met Ichat met windows….

Bijdrager
    rburgt
    ”ego”

Moet die nog een ander programma hebben (niet skype), ik wil kunnen telefoneren met Ichat met windows….

Waarom zou je geen skype willen gebruiken, is erg verbeterd de laatste tijd…

Iig, je zou het via netmeeting kunnen doen en dan op jouw mac xmeeting gebruiken..

edit: ouch iets te snel gelezen, ik weet niet of het via aim kan, volgendsmij heeft apple zelf aim doorontwikkeld….

Bijdrager
    yvinhei

Waarom lukt het niet? Met iChat en AIM kan je ‘gewoon’ telefoneren en zelfs webcammen.

Geeft je computer een foutmelding, of je niet waar je moet zoeken?

Bijdrager
    ego

Ik denk dat de mensen die kunnen telefoneren, met zo een telefoontje naast de naam moeten staan…

Dat gebeurt niet
    En als mijn vriend een gesprek wil beginnen, staat dat de configuratie van de buddy geen ‘talk’ toelaat…
    Nochtans staat alles goe in mijn preferentie (heb een ibook, de ingebouwde microfoon werkt perfect)

Op de Apple site…

Videoconference with millions on Mac or PC

iChat AV 2.1 supports videoconferencing with the new AOL Instant Messenger 5.5 for Windows, giving you immediate access to the millions of people in both the Mac and PC communities. iChat AV 2.1 requires Mac OS X v10.3 or later.

Wat is het verschil tussen AOL en AIM??? en een videoconferentie zonder webcams, lukt da ook (dus alleen met audio)???
    Niets van dit alles lukt voorlopig

Bijdrager
    yvinhei

AOL is het bedrijf (America OnLine) en AIM is hun messenger. Is dus hetzelfde.

Staat er naast jouw naam wel een telefoontje dan? Want dat moet als je microfoon aan staat. Anders in je Systeemvoorkeuren even aanzetten (Geluid).

En misschien is het de Firewall van je windowsvriend…??? :?

Bijdrager
    ego

Firewall is uit bij mijn windowsvriend…

Die krijgt dit bericht:
    stinos is not acceptend or does not support the tlak feature

KLopt dus niet, ik accepteer alles, en the talk feature is duidelijk wel aanwezig in ichat (bij video in ichat preferences zie ik dat mcirofoon werkt)

Is er hier eigelijk iemand die wel audio of videogesprekken heeft via ichat met windows gebruikers…

Bijdrager
    yvinhei

Ja ik! Wekelijks met Japan… Werkt perfect, iChat vs AIM. Zowel talk als video!

Maar voor alleen talk, gebruik ik vaker Skype. Is echt goed hoor de laatste tijd…

Bijdrager
    ego

Zal dan maar skype gebruiken, echt jammer, wou Ichat gaan gebruiken, leek mij leuk…

het wordt verdomme tijd dat apple en microsoft overeenkomen, ichat en msn compatible met elkaar het leven kan zo mooi zijn….

Bijdrager
    MedahOSX

mja dat probleem heb ik nou ook. Vriend van me op windows met de AIM 5.5, en ik met iChat 3 op Tiger. Naast mijn naam brand een groen telefoontje, maar audiochat lukt niet. Bij zijn windows machine blijkt de microfoon ook gewoon te werken. (beide geen webcam), echter heb ik geen optie om te audiochatten met hem. Zijn er firewall instellingen die ik moet checken mischien?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.