8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iquik

iChat en Experiabox

Hi,

Ik heb:
    – iMac (Leopard)
    – Macbook (Leopard)
    – KPN Experiabox SX552 (Siemens)

En ik wil graag kunnen iChatten (video) tussen de twee macs. Ik weet dat hier al veel over is geschreven, maar ik zie al een paar maanden geen reacties meer met betrekking tot oplossingen, daarom een nieuw onderwerp. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja wat ik hiervoor moet instellen?

Vriendelijke groeten,
    Igor

Bijdrager
    DouweM

Ik weet absoluut te weinig over iChat om er iets zinnigs over te kunnen zeggen;)
    Maar uit je vraag is af te leiden dat ‘gewoon’ op beide Macs inloggen, en video selecteren niet werkt… Why is that? Weet iemand dat? Ben wel ge├»nteresseerd…

Bijdrager
    iquik

Ik heb op meerdere forum hierover gelezen dat het mogelijk met de router te maken heeft. Ik heb zelf geprobeerd Upnp in de experiabox aan te zetten, maar zonder resultaat. Ook port-forwarding bood geen oplossing.

Groeten,
    Igor

Bijdrager
    sanius

Experiabox is echt een k*t router. Instellingen lijken nooit te werken en het is allemaal vrij ingewikkeld om op te zetten.

Maar misschien ligt het aan andere instellingen in je Mac? Als je je Firewall aan hebt staan moet je daarmee misschien klooien, als je Little Snitch gebruikt ben je misschien vergeten om connecties toe te laten voor iChat etc.

Ik gebruik zelf nooit iChat, maar Skype. Is net even wat makkelijker om aan de slag mee te gaan aangezien je niet per se een Apple ID nodig hebt enzo.

Bijdrager
    Rub3n

mwoah ichat, is net zo simpel ook hoor.

Tenminste als je een gmail account hebt.

Ik vul hem in, en zet hem op google-talk en alles werkt!

Bijdrager
    AAPL

Mijn vriendin heeftgewoon iChat lopen, met video. Hebben internet en bellen, voorheen planet. Gewoon over standaardpoort 5190?? geloof ik. Zelf heb ik het over poort 443 lopen, zonder ssl. Nu lukt het me om ook op mijn Hogeschool iChat te kunnen laten draaien. (Alleen tekst tot nu geprobeerd..) Ik hoor dat meer mensen niet erop komen met die fijne experiabox.. :S

Bijdrager
    iquik

Maakt jouw vriendin gebruik van de zilveren Experiabox (Siemens – SX55x)?

Igor

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.