12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mikelinden

iChat connect niet

ik heb sinds een aantal dagen problemen met mijn ichat, ik zal omschrijven wat er gebeurt is.
    ichat staat bij mij altijd aan en start dus op als ik mijn macbookpro open klap.
    afgelopen donderdag waren na het aanmelden ineens al mijn contactpersonen weg, toen ik iemand opnieuw wilde toevoegen kwam die na het accepteren ook niet in mijn lijst staan, ik heb mijn mac toen opnieuw opgestart.
    bij het starten van ichat waren de contactpersonen ineens weer terug maar mijn probleem is nu dat ik volgens mij niet echt aangemeld ben, hij zegt wel dat ik beschikbaar ben maar niemand ziet mij online maar ik zie ook niemand online komen, terwijl die wel online zijn. iemand bekend met deze problemen of weet er iemand een oplossing?
    ik hoor graag van jullie, bedankt alvast!

Bijdrager
    mikelinden

niemand een idee?

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt in de voorkeuren poort 5190 gekozen? Verder niets veranderd aan de voorkeuren?

Bijdrager
    mikelinden

staat nogsteeds op 5190 ja, is dat de bedoeling?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat is wel de bedoeling;-)
    Misschien is het ook een oplossing om de .plist van iChat in de prullenmand te gooien (wel dan eerst iChat afsluiten en opnieuw iChat opstarten).

Bijdrager
    mikelinden

welke .plist moet ik verwijderen dan?
    ik heb hier de info, version of DefaultDefaults, EffectsOrdering, welke moet ik verwijderen?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb hier mijn Mac niet bij me, dus kan het ook niet precies bekijken. Maar uiteraard moet het de .plist van iChat zijn. Dus iets van iChat.plist of apple.com/ichat/plist of zoiets…..

Bijdrager
    mikelinden

ik heb de volgende .plist files

-info,
    -version
    -DefaultDefaults
    -EffectsOrdering

je zou dan zeggen de info.plist?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik weet niet waar je die vandaan haalt, maar als je kijkt bij je home folder:
    ~/Bibliotheek/Preferences dan zie je hierin het voorkeurbestand com.apple.iChat.plist
    Verwijder deze. Wel eerst iChat afsluiten van te voren.

Bijdrager
    mikelinden

oh ja, inderdaad gevonden maar dit maakt geen verschil….
    iemand een ander idee?

Bijdrager
    Lucas

Hier exact hetzelfde probleem, iedereen staat offline, niemand ziet mij online…
    Help!

Bijdrager
    mikelinden
    ”Lucas”

Hier exact hetzelfde probleem, iedereen staat offline, niemand ziet mij online…
    Help!

heb jij een .mac account of mobile me?
    ik heb namelijk ooit gewoon een account aangemaakt via ichat, gebruik .mac dan ook nergens anders voor.
    kan dat een reden zijn? ik denk persoonlijk van niet aangezien vrienden van mij dan hetzelfde zouden moeten hebben?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.